ole-andre Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har kjøpt meg trådløst intrenett til huset, trådløst internett greit nok det, men det jeg trenger hjlep til er hvordan jeg skal gjør med min bærebare pc. det er typen dell, har en usb tilkobling (usb 1.). så jeg lurer på om jeg skal kjøpe en usb adapter (av typen som jeg kan putte rett i pcen) for da kan jeg nemlig bruke den til min tredje stasjonære pc (har usb 1 +2). Som dere sikkert leser av det jeg skrive så kan jeg nesten ingenting om pc... håper på hjelp, evt linker til produkter jeg kan kjøpe (så billigt så muligt) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Du trenger wlan kort i alle PCene som skal på nett (alternativt kabel rett i switchen på routeren) Elkjøp har noen billige Jensen USB WLAN kort. (Er bare b (11 MBit) standard) til 195 eller 198. Men disse er tregere enn det din router kan klare, men om det bare er internett som skal deles bør ikke det by på problemer. Lenke til kommentar
ole-andre Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) skal for det mest brukes til å gå på internett og laste øve filmer fra min fildelings server. EDIT: har det noe å si hvilket wlan kort (ønsker helst, en usb ting) jeg kjøper?? Endret 17. desember 2004 av ole-andre Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Har denne routeren selv. Dersom du leser engelsk anbefaler jeg deg dette forumet: http://forum.chupa.nl/forumdisplay.php?f=8 Her har du en slik sak som du snakker om. Sikkert ikke den billigste, men den virker ihvertfall grei : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24635 Edit: Velkommen til forumet forresten. Endret 17. desember 2004 av Azaz Lenke til kommentar
ole-andre Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) tusen takk!! grei pris det, fynker den bra? Vil den fyngere til usb1?? EDIT: Noen andre som har noen bedre forslag? Endret 17. desember 2004 av ole-andre Lenke til kommentar
Makky Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvis du skal overføre store filer (film osv) over trådløst vil det ta lang tid. Vil heller anbefale deg å bruke kabel til dette. Til den bærbare vil jeg anbefale deg å bruke pcmcia-kort. Dette gir bedre stabilitet! Lenke til kommentar
ole-andre Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Jeg har lyse 10Mbit fra lyse, så for meg vil det ikke gå så bra? På PCMCIA kort, vil det kunne passe alle bærbare pcer? EDIT: vil denne kunne passe til min bærbar/stasjonære (begge har usb1) Endret 17. desember 2004 av ole-andre Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 USB1 er møkktreigt. så har du bærbar. gå for PCMCIA (Nei det går ikke på vanlig stasjonære) Særlig hvis du har 10mbit fra Lyse Lenke til kommentar
ole-andre Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 er alle PCMCIA universale, slik at de vil passe min bærbare pc (det står nå et nettverks kort i pcen). Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) er alle PCMCIA universale, slik at de vil passe min bærbare pc (det står nå et nettverks kort i pcen). PCMCIA er en standard, så dersom du har PCMCIA spor i pc'n, noe de aller fleste har, så vil kortet passe. Et eksempel er dette: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17326 Edit: Ja, USB 2 kompatible enheter funker med usb1.1 porter, men jeg er enige med de andre her at du bør gå for PCMCIA kort. Forresten, siden du har Asus routern ville jeg kanskje gått for dette kortet: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17339 Endret 18. desember 2004 av Azaz Lenke til kommentar
ole-andre Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Takk til alle som har hjulpet meg, har nå kjøpt meg kort kjøpt på lefdal for en 300 lapp EDIT: hele teksten Endret 18. desember 2004 av ole-andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå