sinober Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei Jeg lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av et Sony DCR-PC350E. Kameraet har imidlertid ikke optisk bildestabilisator. Har forstått at dette er et pluss, men hvor mye betyr det???? Er det noen som har erfaringer med alternative kamera i prisklassen 8 -10 000? Har sett på Sony DCR-HC 85E. Er det noen som vet noe om den store forskjellen på dette og DCR-PC350E Jula venter Lenke til kommentar
sinober Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Er det virkelig ingen der ute som har noen erfaring med Sony DCR-PC350E, eller som kan gi noen tilbakemeldinger på verdien av optisk bildestabilisator???? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Nei, jeg kan ikke svare deg på verdien av optisk billedstabilisator. Derimot har jeg selv PC-330E som skulle være ganske likt ditt 350. 330E har bare elektronisk billedstabilisator (slik som 350). Det fungerer som en drøm for min del. Jeg savner ikke "mer" billedstabilisering, men bruksområdet mitt er innrømmelsesvis vanlig familiefilming og filming på typisk 3-6m avstand, av og til 10m. Jeg antar at hvis jeg hadde vært en ivrig zoom-bruker med lange avstander så ville optisk billedstabilisator være gildt. Optisk billedstabilisator har jeg hittil trodd at var forholdsvis dyre greier. Uansett - for meg personlig var kameraets størrelse, lysfølsomhet og motorstøy de avgjørende innkjøpskriteriene. Billedstabilisering var ikke noe avgjørende argument. Hva skal du bruke kameraet til? Lenke til kommentar
sinober Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hei igjen. Det er nok riktig som det blir sagt at optisk bildestabilisator er på dyrere apparater. Jeg har undersøkt en del og kan egentlig ikke finne så mange som har det. Likevel ser jeg at det anbefales av andre siden elektroniske stabilisatorer forringer kvaliteten på opptaket. Det er betryggende å høre at det ikke er noe som oppleves som et problem i alle fall. Min bruk er vel egentlig mest hjemmebruk som for de fleste andre, men jeg har planer om å bruke det en del ute på fjellet. Villrein og slikt. Bare hobbybruk, men likevel såpass at det kan være behov for en god som og dermed for en god bildestabilisator. Endret 21. desember 2004 av sinober Lenke til kommentar
Luza Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har ett 350 kamera på vei til meg nå - får forhåpentligvis testa det i løpet av helga/rett etter helga. Ryktene skal iallefall ha det til at stabilisatoren er ganske bra. Jeg skal bruke kameraet til fallskjermhopping, og der er det litt småristing. Folk jeg har vært i kontakt med som har hoppet med kameraet er iallefall fornøyd med stabilisatoren. Hvis det går ann å slå den av så skal jeg prøve å ta ett hopp med den av og ett på å få dumpa ut en link til opptakene. Btw. du snakka om at den elektroniske stabilistatoren forringer kvaliteten? Hvordan fønker egentlig stabilisatoren? Jeg hadde forstått det slik at ccd brikken slipper inn 3 mpx men bruker kun 2 som den gjør om til videobildet - dvs at den brukte den "ekstra" mpx til stabilisatoren.....men nå kan det hende jeg er heeeelt på bærtur da Lenke til kommentar
sinober Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Hei igjen. Jeg kjøpte et 350 rett før jul og har testet det ut en del i jula. Er stort sett fornøyd, men har ikke testet forskjellen mellom opptak med og uten bildestabilisator. Bildestabilisatoren heter stedyshot og man slår den av ved å velge camera settings på menyen. Skal bli artig å høre hvordan forskjellen er ved et hopp Luza. Når det gjelder kvaliteten så har jeg forstått det slik at bildestabilisatoren bruker en del av kapasiteten til bildebrikken slik at det blir mindre igjen til det den egentlig skal gjøre - produsere bilder. Har ikke forstått det slik at den bare bruker overskuddet. I det hele tatt trodde jeg at disse 3 mb stort sett ble brukt til stillbilder og ikke hadde noen stor betydning for videobildet, men dette er ikke sikker på i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå