barney Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg holder på å bygge en pc. med MSI k8n Neo hk og athlon64 prosessor. Jeg har satt inn cpu, koblet til strømforsyninga og satt inn skjermkort. Har satt inne disse pwrswitch osv. Men når jeg trykker inn på-knappen skjer det absolutt ingenting. Kan cpuen ha blitt ødelagt da jeg satte på vifta, men ville den ikke ha startet da uansett? Jeg kan se at nettverkskortet lyser når jeg putter inn en tp-kabel i den, så det er strøm til hovedkortet.. Jeg husker en gang for lenge siden at det var en som "kick startet" sin pc ved å ta et skrujern på forskjellige pins og dermed trengte han ikke å å trykke inn startknappen. Noen som vet hvordan jeg gjør dette på dette hovedkortet, hvis det er mulig? Ellers er det noen som har noen tips til å finne feilen? Lenke til kommentar
zaalbar Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 sikker på at du har satt pwr switch og slik rett? tror d er der feilen ligger... Lenke til kommentar
barney Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 ok, så den hadde startet opp ihvertfall, selv om cpuen var ødelagt? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 ok, så den hadde startet opp ihvertfall, selv om cpuen var ødelagt? Tror ikke du klarer å ødelegge cpu'n ved å sette på vifta, men er ikke helt sikker.. De kontakte på cpu'n sitter jo ikke på den siden du setter på vifta..Så er nok bare at du ikke har fått satt pwrswitchen riktig tenker jeg.. Hadde samme problem som deg da jeg hadde bygget meg pc...Fikk den ikke til å starte, men så tittet jeg litt rundt og da så jeg at jeg hadde satt pwrswitchen feil og da jeg byttet om det startet den som normalt.. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Når kortet ikke starter kan det tyde på kortslutning mellom hovedkort og kabinett... Sjekk at det ikke ligger en spacer eller noe og kortslutter kortet. Lenke til kommentar
barney Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Når kortet ikke starter kan det tyde på kortslutning mellom hovedkort og kabinett... Sjekk at det ikke ligger en spacer eller noe og kortslutter kortet. hva mener du med spacer ? Lenke til kommentar
zexs Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Når kortet ikke starter kan det tyde på kortslutning mellom hovedkort og kabinett... Sjekk at det ikke ligger en spacer eller noe og kortslutter kortet. hva mener du med spacer ? "Mellomstykkene" som står mellom hk og kabinett.. Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 ok, så den hadde startet opp ihvertfall, selv om cpuen var ødelagt? yess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå