FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hellu, Er nå hos en kamerat. Igår flashet han sitt Abit NF7-S v2.0 til BIOS-versjon 2.6, ved hjelp av winflash. Han re-boot'et, og fikk da opp "DISK BOOT FAILURE" osv... Husker selv å ha fått samme melding når jeg har flashet . Men jeg har ikke funnet ut hva problemet er her nå. Jeg har rotet så heftig i BIOS som det er mulig å gjøre, finner det bare ikke ut... Noen ideer? Han har kontaktet Komplett som merkelig nok skulle sende han ett nytt kort... Sender han inn kortet vil det jo ta omtrent 2 uker før han får nytt, og det er jo en trist skjebne nå i disse juletider... Noen? /pain Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 La bios stå oppe i 5min. Trykk F10 og la pcn boote igjen. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Eller gå inn i bios å sett riktig bootdisk ??? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hellu, Er nå hos en kamerat. Igår flashet han sitt Abit NF7-S v2.0 til BIOS-versjon 2.6, ved hjelp av winflash. Han re-boot'et, og fikk da opp "DISK BOOT FAILURE" osv... Husker selv å ha fått samme melding når jeg har flashet . Men jeg har ikke funnet ut hva problemet er her nå. Jeg har rotet så heftig i BIOS som det er mulig å gjøre, finner det bare ikke ut... Noen ideer? Han har kontaktet Komplett som merkelig nok skulle sende han ett nytt kort... Sender han inn kortet vil det jo ta omtrent 2 uker før han får nytt, og det er jo en trist skjebne nå i disse juletider... Noen? /pain Du må sette hva som skal bootes først,det blir nullstilt ved biosflash. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Riktig bootdisc? Han har ihvertfall en disk, som er delt opp i to partisjoner. I sin desperatskap formaterte han C: og la inn windows på nytt, uten at det hjalp stort.. Har sjekket og herjet, alt er som det skal være (tror jeg). CPU er også på 1100MHz... Selv om jeg endrer FSB til 166 så er den av en eller annen grunn på 1.1GHz uansett. Der man velger boot-disc kan vi ikke velge annet enn add-in cards... Snodig. Hjeelp! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Her ser dere utvalget i hdd bootdisc driten. EDIT: Sorry for insane ISDN-warning Endret 17. desember 2004 av pain Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) La bios stå oppe i 5min. Trykk F10 og la pcn boote igjen. Hvorfor skal bios stå åpen i 5 min ? Tror du det skal skje et mirakel? Til du som har problem flash tilbae til orginal bios. å prøv å flashe en gang til. Vær sikker på at du har lastett ned rett bios. Etter flashing må du gå inn å gjøre de forandringer du skal som boot rekkefølge å fsb hastighet. Siden du får feil står det en diskett i diskettstasjonen? Endret 17. desember 2004 av Fixer'n Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Nå har jeg formatert hele driten, så nå er det bare C: her... Alikevel finner jeg ikke HDD'en i bootdisc-hora. Når jeg prøver å flashe tilbake/fram så sier awdflash at den ikke finner source-file... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Dette skjer Endret 17. desember 2004 av pain Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Glemte du å ta backup av den gamle biosen ? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 er bare å laste ned samma bios på nytt da. eller? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jo du kan prøve det men vær nøye å vær helt sikker på at det er den rette biosen du laster ned. Å bruk en helt ny diskett. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Jo du kan prøve det men vær nøye å vær helt sikker på at det er den rette biosen du laster ned. Å bruk en helt ny diskett. Vi har prøvd dette. Men skjønner ikke noe. Jeg (pain) gir opp. Så får xlnz som har dette problemet prøve videre om han gidder... Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Gå inn på denne siden http://www.abit-usa.com/downloads/bios/bio...ies=1&model=124 Nyeste bios der er 2,7 Tor den skal gå. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Er det sata disk må dere enable raid .Siden kortet har ekstern SIL sata controller vil ikke disk synes i normal bios , kun i raidbios . Deretter sette scsi eller serial ATA som boot . Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Er det sata disk må dere enable raid .Siden kortet har ekstern SILsata controller vil ikke disk synes i normal bios , kun i raidbios . Deretter sette scsi eller serial ATA som boot . Damn. Syar, once again you're my hero! Skal prøve dette imorgen Hyggelig å høre fra deg igjen forresten Lenke til kommentar
....... Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hmm. Meg pain var hos igår. På device list står det: Serial bus controller N/A .. Kan det være grunnen til at det ikke fungerer? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Hmm. Meg pain var hos igår. På device list står det: Serial bus controller N/A .. Kan det være grunnen til at det ikke fungerer? Snodig. Skjønner ikke noe av det her jeg Lenke til kommentar
....... Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 mhm lasta ned den "27" versonen av BIOS`en. Når jeg nesten er ferdig med å upgradere står det at den BIOS`en jeg har oppgradert ikke er award BIOS. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) mhm lasta ned den "27" versonen av BIOS`en. Når jeg nesten er ferdig med å upgradere står det at den BIOS`en jeg har oppgradert ikke er award BIOS. Argh. Eirik, kan du ikke bare gi faen i systemet ditt nå og slå til med ett AMD 64 system da... Hehe EDIT: Men det virker jo som om det er ett lys i enden av tunnelen nå da, ettersom du fikk starta BIOSflash.. Igår fikk vi jo ikke annet enn cannot read source file or whatever... Endret 18. desember 2004 av pain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå