-Teddy- Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 -=Jeg har lest sticky'en=- -Jeg har AMD64 3000+, Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid om det har noe å si. -Det er en 80GB Seagate Barracuda disk jeg skal installere -Jeg har Xp installert på en vanlig IDE disk, og skal bare ha en ekstra disk å lagre ting på, _ikke_ installere Xp på den. Har plugget inn disken skikkelig, hørte at den "fyrte opp" under oppstart. I BIOS fant jeg ikke ordrett det som stod i sticky'en, men noe som lignet, det stod på det det skulle stå på. Det kommer ikke opp noe disk i Min Datamaskin, men jeg fant noe på driver cd'en til HK'et mitt; "Make Silicon SATA/RAID Driver Disk". Den vil da legge det inn på en floppy jeg sikkert skal ha i under oppstart. Men er det ikek slik at jeg _ikke_ skal ha RAID? Er litt njub, kan bare installere vanlige IDE disker jeg, som SveinL så fint har lært meg Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvis du leter litt i BIOS, så kan du sette diskene til "RAID" og ikke "IDE". Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Finner du disken under diskmanagment/diskbehandling? Det er seks s-ata kontakter på hk ditt. To nvidia s-ata og fire silicon s-ata. Drivere til begge ligger på cd´n. Se om du finner kontroller i enhetsbehandling med gult tegn på. Gjør du det, bruker du driverne fra cd´n som du har lagt på en floppy til å installere drivere. Disse kan sikkert lastes ned fra asus sine sider også, og legges i en mappe på hd om du ikke har floppy. edit: btw, s-ata disker er også ide disker. Du kan heller kalle dem p-ata og s-ata for å skille. Endret 17. desember 2004 av MorePower Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Hvis du leter litt i BIOS, så kan du sette diskene til "RAID" og ikke "IDE". Hva skal det hjelpe for? Har hatt 2 IDE disker før, men har koblet ut den ene 20gig'n pga den bråket for mye. Nå har jeg bare EN IDE + En SATA som jeg ikke får installert... Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 du trenger vel ikke drivere når du bare skal ha en ekstra lagringsdisk? Du må nok bare inn på diskmanagement og formatere disken... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Slik ser det ut hos meg: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Trenger uansett ikke drivere med nForce3. Er det ikke så enkelt som at du ikke har lagt inn noen partisjon? Gå til Disk Management og lag en partisjon, så vil den dukke opp i Utforsker. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har du aktivert sataportene i bios? På mitt hk er det en funksjon som kan disable satakontrolleren.. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Slik ser det ut hos meg: Ser bra ut der ja. Da bør du gjøre som sagt ovenfor flere ganger. Gå i Diskbehandling og formater disken/lag en partisjon (eller flere) edit: for å finne diskbehandling, høyreklikk på Min datamaskin og velg behandle i dialogboksen. Velg så diskbehandling i boksen som kommer opp. Der vil du sannsynligvis finne disken din. Endret 17. desember 2004 av MorePower Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Jeg har faktiskt to S-ATA innganger på HK'et til ja, så ikke dem jeg Jeg har plugget den i RAID #1 jeg. Men, eh, heh, kan noen si meg hva som er den nye disken på screenet jeg la ut i postren over et sted? Er det den jeg har markert fra før av? Syns det er litt rart, hvor på "tegningen" er dedn gamle IDE disken min da??? EDIT: Eller skal jeg plugge disken i "Ikke raid greia" som det er to av på HK'et? EDIT2: Den disken som er markert i Enhetsbehandling er den disken jeg har fra før av. Hvordan skal jeg få partisjonert den nye? Den gamle partisjonerte jeg da jeg installerte Windows, men det skal jeg jo ikke nå... EDIT4: Fjernet EDIT3. EDIT5: Sjekk bildet.... Merkelig? Endret 18. desember 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Ingen som kan hjelpe meg litt? Skal jeg plugge inn disken i en av de andre inngangene som ikke er merket med RAID? EDIT: PLugget den inn der jeg, funket med en gang da. "Ny maskinmvare funnet"....... "Diskstasjon" "Masse tall" Også hadde jeg plutselig bare stasjon F og alt funker. Endret 19. desember 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå