HKRoed Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Heisann! Tiden er vel, og har vært en stund, inne for å oppgradere PC'n litt. Idag har jeg: AMD 1800+ 768 MB DDR 2100 Asus A7A-266E hovedkort Creative Blaster 4 MX 420 skjermkort Dette skal byttes ut. Alt det andre henter jeg fra den gamle som heretter skal stå som server. Med den nye maskinen skal jeg redigere en god del musikk, noe spilling og eller bør den takle å kjøre mange programmer samtidig. Jeg hadde tenkt meg noe alà; Ca AMD 3000 Minimum 512 MB Ram Minimum 128 MB Ram på skjermkort Ett hovedkort som har intergrert LAN, lyd, USB2 (6 stk) og firewire (1 stk). Hva kan dere som er inne i denne jungelen av hovedkort, CPU osv foreslå? Har tittet litt på de oppgraderingspakkene på Komplett. Er kanskje de noe å gå for?? Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Skal du drive mye med lyd ville jeg nok anbefalt et lydkort men hvis du må ha det i hovedkortet og ikke har tenkt å overklokke så mye kan du jo tenke på et asus k8n-e deluxe. Ganske bra intigrert lydkort. Skal du koble pc mot forsterker og anlegg eller bruke pchøytalere Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Skal du drive mye med lyd ville jeg nok anbefalt et lydkort men hvis du må ha det i hovedkortet og ikke har tenkt å overklokke så mye kan du jo tenke på et asus k8n-e deluxe. Ganske bra intigrert lydkort. Skal du koble pc mot forsterker og anlegg eller bruke pchøytalere Har ett helt greit lydkort i den maskinen jeg har nå, og det tar jeg med meg videre. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Et budsjett er greit og ha... Siden den gamle skal stå som server, hvordan kan du ta deler fra den? MSI K8N Neo Platinum AMD Athlon64 3200+ Corsair Value PC3200 512MB (1024MB?) Endret 18. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Et budsjett er greit og ha... MSI K8N Neo Platinum AMD Athlon64 3200+ Corsair Value PC3200 512MB (1024MB?) Bli bra ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå