robgar Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Hei, jeg lurte på å kjøpe et .no eller .com domene, om det blir .no, må jeg som sagt være registrert i brønnøysundsregisteret, så da må jeg aller først starte et firma. Men, tilbake til spørsmålet, hvor mye koster et .no/.net/.com domene? Vil det lønne seg å ta årlig betaling eller månedlig betaling? Og hvor skal jeg bestille? PÅ forhånd takk. PFT Endret 17. desember 2004 av robgar Lenke til kommentar
gather Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 jeg har aldri hørt om at man må betale månedlig leie for selve domenet et domene koster rundt 100 kr fra f-eks www.above.no (se siden for priser på andre toppleveldomener) Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 registerfly.com er billige. Kjøpte selv domene der nå nylig til 62kr + avgifter. Tror det er tilbud nå så enda litt billigere. Har alt untatt .no domene Lenke til kommentar
robgar Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 er det i måneden? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) De oppgir ofte månedlige priser for å få det til å se mye billigere ut, men krever alltid betaling per halvår eller år:-) Jeg har fra Domeneshop.no, og er ganske fornøyd med dem. tror jeg betalte 295 kr for domenet + registrering for ett år, så det er jo ikke så ille. Endret 18. desember 2004 av Wraith Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvis du skal kjøpe noe som er http://www.mywebhost.no best på pris og kvalitet Lenke til kommentar
robgar Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Så slik jeg ser det, har mywebhost.com, .com domener for 149 i året. Og Domeneshop.no 295, for domene, og 1 års registrering, så er det ikke flere utgifter? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) M;en her står det jo 95,- kr i året, eller er jeg bare blitt lurt? (for .com/.net..) Et annet spørsmål; Er jeg nødt for å ha en "videresender" hos de jeg kjøper domene hos, for at domenet skal kunne gå til mittnavn.no-ip.com, eller er det mulig å gjøre dette selv på en eller annen måte? Endret 18. desember 2004 av robgar Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 M;en her står det jo 95,- kr i året, eller er jeg bare blitt lurt? (for .com/.net..)Et annet spørsmål; Er jeg nødt for å ha en "videresender" hos de jeg kjøper domene hos, for at domenet skal kunne gå til mittnavn.no-ip.com, eller er det mulig å gjøre dette selv på en eller annen måte? Dette er forskjelligdt! Noen plasser tilbyr de dittnavn.no for f.eks 150,- i året for og videresende de som besøker til f.eks home.no.net/dittnavn Noen andre plasser tilbyr de deg og få f.eks 200 MB plass til 300,- i året! Men du bør ha ein fast og ikkje ein videresender etter min mening! Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 er det i måneden? Nei, i året. Er du gal. 62kr i måneden hadde vært svindel tror det er tilbud på $7.99 nå. fikk no medlemsmail som jeg skumma over og sletta. har ikke sjekka sida Lenke til kommentar
gather Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 M;en her står det jo 95,- kr i året, eller er jeg bare blitt lurt? (for .com/.net..)Et annet spørsmål; Er jeg nødt for å ha en "videresender" hos de jeg kjøper domene hos, for at domenet skal kunne gå til mittnavn.no-ip.com, eller er det mulig å gjøre dette selv på en eller annen måte? jeg har snakka med folka på above.no de snakka om noe med et cname-record i dns serveren for å kunne bruke ditt domene som dynamisk dns. ser også at du nevner priser rundt 299 kr. Er virkelig kontrollpanelet til domeneshop verdt så mye? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) M;en her står det jo 95,- kr i året, eller er jeg bare blitt lurt? (for .com/.net..)Et annet spørsmål; Er jeg nødt for å ha en "videresender" hos de jeg kjøper domene hos, for at domenet skal kunne gå til mittnavn.no-ip.com, eller er det mulig å gjøre dette selv på en eller annen måte? jeg har snakka med folka på above.no de snakka om noe med et cname-record i dns serveren for å kunne bruke ditt domene som dynamisk dns. ser også at du nevner priser rundt 299 kr. Er virkelig kontrollpanelet til domeneshop verdt så mye? Jeg har bare testa dns-kontrollpanelet til domeneshop, siden jeg hoster websidene selv. det er egentlig helt greit, en webside der du har to felter med domenenavn og ip-adresse det skal peke til. jeg har ennå ikke merka noen begrensning på hvor mange subdomener du kan ha der, og det koster ikke noe ekstra for dem. Endringene skjer raskt også, du er ikke avhengig at et menneske skal gjøre det for deg manuelt. Endret 20. desember 2004 av Wraith Lenke til kommentar
robgar Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har planer om å hoste siden selv, men pga telenor, får vi en dynamisk ip. Dette fikset jeg ved hvelp av no-ip (www.no-ip.com). Når jeg så, kjøper meg et domene, hvordan hvet jeg at det går til mittnavn.no-ip.com, og/eller hvordan gjør jeg det. Er jeg helt avhengig om domene verten har web dns opplegg? Takker for svar. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Hei, jeg lurte på å kjøpe et .no eller .com domene, om det blir .no, må jeg som sagt være registrert i brønnøysundsregisteret, så da må jeg aller først starte et firma. Men, tilbake til spørsmålet, hvor mye koster et .no/.net/.com domene? Vil det lønne seg å ta årlig betaling eller månedlig betaling? Og hvor skal jeg bestille? PÅ forhånd takk. PFT Hvem sier at du må starte firma. Start nå bare ett frivillig foretak. Du kan f. eks. starte en "non-profitt" klubb. Meld hele slekten din inn i klubben (krev 10kr i inngangspenger). Send medlemmstallet til kommunen. Og søk om støtte! Edit: Du kan få de til å peke domenet til ett hvilket som helst annet domene. Eks. www.harald.com kan peke til www.kongharald.no Endret 20. desember 2004 av vidiware Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 kjøpte mitt domene fra godaddy.com koster noe rundt 60kr (.com/.net/.org). det er for et år, og du betaler ingen andre avgifter. Lenke til kommentar
gather Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 må du ikke ha dns serverer å parkere de på selv da? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 no-ip.com, har en gratis dns tjeneste, der du får addressen navnetditt.no-ip.com (kan velge dett m/ flere). Jeg vil bare sende mitnavn.no/com/info/net til mittnavn.no-ip.com. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 gratis dns server: http://zoneedit.com/ eller så kan du sette opp en selv, men det er litt mer styr. har brukt zoneedit i..over 3 måneder nå, aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
flyingpig Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 www.fasthost.com Lenke til kommentar
gather Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 jeg vil anbefale å ta kontakt med de du skal kjøpe hos så ordner det seg sikkert på ett eller annet vis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå