RuZleBIFf Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 hey zypher_ut ta å legg ut spillet når du er ferdigt a! gjerne med kode! det gjelder da seff hvis ikke fila blir for stor da..! Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) OK, spillet er langtifra ferdig, men her er en test-versjon EDIT: Bruk piltastene til å styre. Det du starter inni, skal forestille et hus. Det er fiender (@) i spillet, og du kan gå på dem, men du kan ikke sloss, for det har jeg ikke laga enda Fiendene bare dør når du går på dem. Spillet inneholder masse "fornorskinger" av ord, som foreksempel erfariengspoeng (=experience points) og nivå (=level). Det er litt teit, menmen... spill.zip Endret 30. desember 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Qlt spill.. Minner meg litt om Zelda Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg er zelda-fan, så det er kanskje ikke så rart.. hehe Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ser pent ut dette Neste steg blir vel å bytte ut tegn med bilder? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg ser at du ikke har laget ferdig slossescenene enda. Hvordan kommer disse til å være ? Klarer ikke helt å forestille meg de, i den type grafikk. Men jeg tviler ikke på at du har en fin metode for det. Gleder meg til hele greia kommer. evt. Legger du hele spillet ut her når du er ferdig ? Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 For å være ærlig så aner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hvis noen har noen ideer, så bare kom med dem Og jada, jeg legger ut spillet her når det er ferdig. Det kan hende det tar en stund, alt ettersom hvor mye jeg har tid til å gjøre fremover. Driver å lærer java på skolen, så kan hende jeg må prioritere det... Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Ser pent ut dette Neste steg blir vel å bytte ut tegn med bilder? Nei, prøvde med bilder, og fant ut av mye av sjarmen ligger i at det er tegn Lenke til kommentar
PoW Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 For å være ærlig så aner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hvis noen har noen ideer, så bare kom med dem Har du spilt pokemon på gameboy? Isåfall: et slikt kampsystem hadde vært veldig bra.. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Hmm, du sier noe der.. Skal se hva jeg får til Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Dette var jo ganske rått! Minner litt om ZZT-spillene av Epic Megagames! Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Om man skal ha programmet til å vente (for eksempel) 2 sekunder før det gjør den neste kommandoen, hva gjør man da? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Sleep 2000 Har du ikke Sleep-apien i koden? Her en den: Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" Alias "Sleep" (ByVal dwMilliseconds As Long) Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Har laga litt mer på spillet nå. Nå kan man sloss med fiendene. Man kan også trykke enter for å få opp inventory/info, så slipper man å bruke musa så mye Du får forskjellig bilde på kamp-skjermen ettersom du velger mann eller kvinne. Har ikke lagt inn monster-bilder enda, det får komme (mye) seinere. spill.zip Endret 31. desember 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
jossa Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 WOW!! konge!! du våger ikke å la være å lage videre på dette .. hehe blei veldig fenga av det!!! Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Hehe, jobber med saken. Veit ikke hvor mye jeg får gjort i dag og imorgen da Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (Dette er mest et spørsmål til Jonas, som laga grunnen i spillet, men dere andre kan godt svare om dere vet hvorfor:) Når jeg har forskjellig størrelse på kartene (brettene om du vil), så får jeg en error: Subscript out of range på denne setningen: ReDim Preserve Map(0 To Form1.lstMapBuff.ListCount - 2, 0 To Len(Form1.lstMapBuff.List(0))) Vet du hvorfor? Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Nå har spillet fått et navn: SUN - Spillet Uten Navn Her kommer versjon 1.2. Liste over endringer finner dere i README.txt som ligger i zip-fila SUN.zip Endret 31. desember 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Spillet ditt høres bra ut, men hos meg funker det ikke. Får denne feilmeldingen: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå