Gå til innhold

Tekstbasert spill [ver 1.4 inside]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, spillet er langtifra ferdig, men her er en test-versjon :)

 

EDIT:

Bruk piltastene til å styre. Det du starter inni, skal forestille et hus. Det er fiender (@) i spillet, og du kan gå på dem, men du kan ikke sloss, for det har jeg ikke laga enda :p

 

Fiendene bare dør når du går på dem.

 

Spillet inneholder masse "fornorskinger" av ord, som foreksempel erfariengspoeng (=experience points) og nivå (=level). Det er litt teit, menmen... :p

spill.zip

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

For å være ærlig så aner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hvis noen har noen ideer, så bare kom med dem ;)

 

Og jada, jeg legger ut spillet her når det er ferdig. Det kan hende det tar en stund, alt ettersom hvor mye jeg har tid til å gjøre fremover. Driver å lærer java på skolen, så kan hende jeg må prioritere det...

Lenke til kommentar

Har laga litt mer på spillet nå. Nå kan man sloss med fiendene.

 

Man kan også trykke enter for å få opp inventory/info, så slipper man å bruke musa så mye ;)

 

Du får forskjellig bilde på kamp-skjermen ettersom du velger mann eller kvinne. Har ikke lagt inn monster-bilder enda, det får komme (mye) seinere.

spill.zip

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

(Dette er mest et spørsmål til Jonas, som laga grunnen i spillet, men dere andre kan godt svare om dere vet hvorfor:)

 

Når jeg har forskjellig størrelse på kartene (brettene om du vil), så får jeg en error:

Subscript out of range

 

på denne setningen:

ReDim Preserve Map(0 To Form1.lstMapBuff.ListCount - 2, 0 To Len(Form1.lstMapBuff.List(0)))

 

Vet du hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...