Gå til innhold

Tråden for de som har D500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I morgen renner D500 for alvor ut på markedet da de første store ladningene ankom leverandørene idag.

 

Bare Telebutikken Tønsberg får i første omgang 40stk, 38 i konge"fargen" svart og 2 i sølv og mer er på vei senere i uken!

 

Så da plukker jeg opp en svart en til meg selv. Gleder meg enormt, men er litt synd på min trofaste SE T630 som tar turen inn på QXL. :cry:

Lenke til kommentar

 

Tale

Vel, her har jeg en litt underlig erfaring. For de som jeg prater til hører meg krystallklart, men jeg synes det høres ut som om filk sitter inni en bitteliten boks og prater til meg gjennom en plastikstykke. Jeg lurer på om andre har opplevd dette, eller om det er noe galt med min mobil. Føler andre D500 eiere at det er vanskelig å høre hva den du ringer til sier?

 

 

AKIRA

undefined

Kan ikke være mer enig med AKIRA !!!!!

Fikk min D500 i forrige uke etter å ha slitt med en SE K700i i vel et halvt år. Alt var fryd og gammen :p inntil første telefonsamtale- elendig lyd :( - måtte anstrenge meg for å høre hva den andre sa. Var innom en Expert-butikk som var enig med meg - telefonen var ikke god og måtte byttes. Denne uken dro jeg for å få makan telefon i den Expert-butikken den opprinnelig var kjøpt, men så snart de hørte hva problemet besto i så ble jeg anbefalt å ikke gå videre med D500. De hadde allerede hatt pågang fra 5-6 kjøpere og de var inneforstått med at tale-kvalitet fort kunne oppfattes å være et problem på denne modellen.

 

Så derfor er mitt råd; sørg for å teste talekvalitet før dere kjøper den - mulig jeg er gammeldags men det bør da vel være et grunnleggende krav at selve telefoni-biten fungerer før man vurderer alt annet av finesser ved telefonen ( ellers er jo telefonen nydelig, så det var med tungt hjerte jeg forlot butikken med en SE P910i i stedet )

Lenke til kommentar

Angående det de skriver om over her.

 

Dette er sakset fra amobils test:

 

"Kongen av lyd kommer fra Korea

Talekvaliteten på D500 er rett og slett upåklagelig. Lyden er klokkeren, og man hører motparten svært godt om dekningen er god eller ikke. Dette kan skyldes at Samsung har lagt inn en stemmerenser i D500, som tar vekk unødig støy under samtalen".

 

Får min D500 om et par dager og lurer på om fler har hatt lydproblemer?

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

jeg har hatt min D500 snart i en månad... og det problemet som noen har at enn ikke hører den andre, har jeg og erfart noen ganger... mens andre ganger så er det umulig å IKKE høre hva andre sier :p sett en gang og snakka med en venn i telefonen, da jeg ikke hadde lest bruksanvisning for på/av bruk av høyttaler... så satt jeg og fikla med den menst jeg snakket(uten høyttaler) jeg hørte fint hva han sa :p

Endret av Bllink
Lenke til kommentar

Har ikke D500 enda, men om 3 uker er den vel i havn....så jeg drister meg til å stille et spørsmål om den likevell.

 

Kan man bruke telefonen mens man lader den opp for første gang, eller bør man la den ligge å lade avslått? Og hvor lenge bør man lade den de første gangene?

 

Er usikker på disse tingene siden det, om jeg ikke tar feil, er brukt en ny batteriteknologi kalt Li-Pol tror jeg!

Lenke til kommentar

Hei. Har lest gjennom hele tråden, men lurer på et par ting. Noen av dere har hatt denne telefonen i nesten 2 måneder. Hvilke inntrykk sitter dere igjen med? Kvalitet på tale, sms'ing, menyene, generelt. Vil dere anbefale en slik telefon til noen som har brukt SE i mange år, og er kjempefornøyd med meny, layout og batteritiden.

I snitt, hvor lenge varer batteriet? Bruker telefonen en del (har en Siemens C65 idag), og batteriet varer som regel ikke over 1,5 dag. Håper ikke dette er gjeldende på D500.

 

Har veldig lyst på telefonen, men håper noen har litt andre synspunkter/meninger nå etter noen uker, i forhold til alle de som nettopp har fått seg helt ny.

 

Er det forresten mulighet å oppgradere SW med Bluetooth/kabel? Har det kommet oppdateringer som fikser noen av problemene tildligere nevnt (dekning, skrivefeil etc.)

Lenke til kommentar

Etter mange Nokia, 1 Motorola og 1 Sony Eric....har jeg mottatt min nye D500.....

Har sittet å tastet 2-3 timer i kveld og begynner å få litt grepet på det tror jeg.

Nydelig display....(men er ikke så veldig godt vant jeg da)....

Kanskje ikke akkurat de ringetoner som passer meg, men greit...

Litt vondt å vende seg til det menyoppsettet og...men det tror jeg bare er tilvenning.

Har fått satt opp Gprs...Litt kronglete å bruke for meg, som er mest vant til Nokia....men det kommer vel det også.

 

Kommer vel tilbake her med flere spørsmål til de "erfarne", jeg som er "gammel", men....en ting....

 

Finnes det ikke kilobyte teller, ved bruk av Gprs?

Har funnet alt med tid og logger når det gjelder samtaler, sms...osv.

 

Men tidsmåler og datamengdeteller ved bruk av GPRS?

 

Takknemlig om noen svarer på dette!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...