F828 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Kjøpte denne telefonen i dag og jeg er mildt sagt SKUFFET. Ser den har fått seks mange steder og det er mange som skryter mye og høyt. Men jeg synes den er helt forferdelig å skrive meldinger med. Den kanten rundt gjør at jeg ikke får trykket på de nærmeste tastene ordentlig. (3-6-9 og #) Jeg er vant til å ha tommelen inn fra siden men det går ikke lenger. Må ha den nedenfra og opp mer... Uvant. Så synes jeg lyden på MP3-spilleren med de medfølgende øreproppene er elendig! Jeg synes rett og slett det er merkelig at telefonen har fått 6. Angrer som en hund på at jeg ikke heller kjøpte den som min datter kjøpte i dag også, nemlig SE K700. Den var helt herlig i forhold. EDIT; Så har jeg funnet ut at det er vanskelig å finne spill til den. Ihvertfall spill som jeg vil ha. Får melding; Din telefon støtter ikke... bla bla bla... F828 Endret 2. mai 2005 av F828 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Kjøpte denne telefonen i dag og jeg er mildt sagt SKUFFET. Ser den har fått seks mange steder og det er mange som skryter mye og høyt. Men jeg synes den er helt forferdelig å skrive meldinger med. Den kanten rundt gjør at jeg ikke får trykket på de nærmeste tastene ordentlig. (3-6-9 og #) Jeg er vant til å ha tommelen inn fra siden men det går ikke lenger. Må ha den nedenfra og opp mer... Uvant. Så synes jeg lyden på MP3-spilleren med de medfølgende øreproppene er elendig! Jeg synes rett og slett det er merkelig at telefonen har fått 6. Angrer som en hund på at jeg ikke heller kjøpte den som min datter kjøpte i dag også, nemlig SE K700. Den var helt herlig i forhold. EDIT; Så har jeg funnet ut at det er vanskelig å finne spill til den. Ihvertfall spill som jeg vil ha. Får melding; Din telefon støtter ikke... bla bla bla... F828 Høres ut som veldig smak og behag-misnøye. To-tre uker med den og du angrer ikke lengre. Er fantastisk fornøyd emd min D500 i forhold til damas k700 ihvertfall, selv om den slettes ikke er verst. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kjøpte denne telefonen i dag og jeg er mildt sagt SKUFFET. Ser den har fått seks mange steder og det er mange som skryter mye og høyt. Men jeg synes den er helt forferdelig å skrive meldinger med. Den kanten rundt gjør at jeg ikke får trykket på de nærmeste tastene ordentlig. (3-6-9 og #) Jeg er vant til å ha tommelen inn fra siden men det går ikke lenger. Må ha den nedenfra og opp mer... Uvant. Så synes jeg lyden på MP3-spilleren med de medfølgende øreproppene er elendig! Jeg synes rett og slett det er merkelig at telefonen har fått 6. Angrer som en hund på at jeg ikke heller kjøpte den som min datter kjøpte i dag også, nemlig SE K700. Den var helt herlig i forhold. EDIT; Så har jeg funnet ut at det er vanskelig å finne spill til den. Ihvertfall spill som jeg vil ha. Får melding; Din telefon støtter ikke... bla bla bla... F828 Høres ut som veldig smak og behag-misnøye. To-tre uker med den og du angrer ikke lengre. Er fantastisk fornøyd emd min D500 i forhold til damas k700 ihvertfall, selv om den slettes ikke er verst. Må faktisk si meg ganske enig med F828... Liker ikke D500 spes mye...Kommer til å kaste den i søpla den dagen k750 kommer i butikken! Lenke til kommentar
F828 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Blir igrunn mer og mer skuffa over den. Små ting dukker opp som er veldig irriterende. Som f.eks at jeg IKKE kan velge egen melodi som alarm.... Det er jo helt meningsløst. Det er ille nok å bli vekket om morran om jeg må nødt til å våkne av de forferdelige standardlåtene som ligger der.... Åååå, jeg angrer! F828 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Høres ut som veldig smak og behag-misnøye. Det er ikke smak&behag når det er snakk om en helt ny måte å taste på synes jeg. Har forsøkt en del telefoner opp igjennom, men aldri har jeg vært borti mer dustete oppsett av taster. Og det er heller ikke snakk om "smak & behag når lyden i øreproppene låter som legokasettspilleren til min datter på 3 år..... F828 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Høres ut som veldig smak og behag-misnøye. Det er ikke smak&behag når det er snakk om en helt ny måte å taste på synes jeg. Har forsøkt en del telefoner opp igjennom, men aldri har jeg vært borti mer dustete oppsett av taster. Og det er heller ikke snakk om "smak & behag når lyden i øreproppene låter som legokasettspilleren til min datter på 3 år..... F828 Veldig sjeldent noen har problemer med tastene på D500 når de prøver den i butikken. Er gjerne kun eldre menn, med enorme fingertupper som taster på en helt vill måte. For meg var det litt uvant at kanten rundt tastene var høyere enn på tidligere telefoner jeg har hatt, men dette ble jeg fort vant til. Etter én uke var det null problem og nå legger jeg ikke merke til det lenger. Så det er nok en vanesak, ja. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Så det er nok en vanesak, ja. Håper selvfølgelig at du har rett, er jo stucked med denne her nå. Håper jeg blir vant til at den IKKE kommer opp med stor bokstav etter punktum også.... og jeg håper at jeg IKKE oppdager stort flere "ting" med den heller. Begynner å bli nok liksom. F828 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Så det er nok en vanesak, ja. Håper selvfølgelig at du har rett, er jo stucked med denne her nå. Håper jeg blir vant til at den IKKE kommer opp med stor bokstav etter punktum også.... og jeg håper at jeg IKKE oppdager stort flere "ting" med den heller. Begynner å bli nok liksom. F828 Det er en kjent sak at det er noe småtteri minus med denne. i begynnelsen brøy jeg meg ikke noe særlig om det, etter et par uker var jeg dritt lei, men så... er det egentlig så farlig, tenkte jeg. Og nei, det er ikke det. Syns SMS blir mer oversiktelig med kun små bokstaver og pen og ryddig komma/punktumbruk, man blir lei av alarmen, men den får deg ihvertfall opp om morran og ellers er alt finfint. Blir nok en k750i på meg allikevel. Ikke fordi jeg er misfornøyd med D500, men heller fordi k750 er liten samtidig som det er en mobilkamerarevolusjon. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) - umulig å taste opp-tasten på en naturlig måte - ikke store bokstaver etter punktum - må langt inn i menyen for å skru av bluetooth - Bruker man vekking kommer den på hver dag - ikke mulig å endre ord du har skrevet feil - ikke mulig å bla bakover i ord (forrige forslag) - kontakter vises etternavn, fornavn - ikke mulig med mp3-ringetone og vibrering - dårlig kalender - verdens mest idiotiske valutakalkulator! - lukker man telefonen når meldings sendes avbrytes meldingen - kamera bruker laang tid på å ta bilde på 1mp kvalitet - bildene man tar sorteres med eldste først - sykt irriterende varsellyd for tomt batteri De småtingene jeg kommer på i farta...tilsammen blir de litt for mye for meg. Synes ikke at telefonen klarer å rettferdiggjøre alle sekserene. Edit: Leif Endret 3. mai 2005 av Hefla Lenke til kommentar
F828 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Når en telefon får seks, skal den være særdeles bra.... Denne er på INGEN måte særdeles bra. Den er faktsik veldig lite brukervennlig og har mange feil og mangler. At man kan "venne seg til" er jo et argument som ikke bør uttales i denne sammenhengen. Selvfølgelig kan man "venne seg til" manglene. Men det gjør ikke telefonen noe bedre av den grunn. Denne telefonen ligner mer på en middelmådig billigtelefon enn det den har blitt skrytt frem til. Den er på ingen måte en god telefon, men irriterende teit i menyer og funksjoner. Jeg ville byttet jamt med en som har en SE K700 tvert. Selv om D500 koster en tusenlapp og vel så det mer. Denne telefonen er altså så inn i granskauen idiotisk at jeg ikke kan fatte at noen kan sitte å skryte av den. F828 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg er kjempefornøyd jeg. Synes de fleste småting som er nevnt her er... ja nettopp småting. Alle telefoner har irriterende problemer. Ale jeg har hattt i alle fall. Men synes også telefonen er litt dyr. Og det finnes sikkert telefoner som er bedre, men å dømme telefonen nedenom og hjem pga småfeil som at den er vanskelig å taste på (som jeg er fullstendig uenig, tastene er jo digg, mann) blir litt mye. Ting jeg ønsket var bedre: batteritid (men økte betraktelig ved å dempe lysstyrke). mp3 kan ikke brukes til alt av lyd. alarm ol. laderkontakten (åpningen under) skulle kunne skyves opp på samme måte som til headsett. mistet lokket første uka. kunne vært tynnere. Hefla, i alarm funksjonen kan man velge hvilke dager vekking skal være aktiv. det er genialt. min står på man-fre. tenker ikke mer på det. bare stopper den hver morgen. ingen fare for å glemme å sette på alarmen. Skjønte ikke hva du mente med opp-knappen... Lenke til kommentar
Merken Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 - umulig å taste opp-tasten på en naturlig måte- ikke store bokstaver etter punktum - må langt inn i menyen for å skru av bluetooth - Bruker man vekking kommer den på hver dag - ikke mulig å endre ord du har skrevet feil - ikke mulig å bla bakover i ord (forrige forslag) - kontakter vises etternavn, fornavn - ikke mulig med mp3-ringetone og vibrering - dårlig kalender - verdens mest idiotiske valutakalkulator! - lukker man telefonen når meldings sendes avbrytes meldingen - kamera bruker laang tid på å ta bilde på 1mp kvalitet - bildene man tar sorteres med eldste først - sykt irriterende varsellyd for tomt batteri De småtingene jeg kommer på i farta...tilsammen blir de litt for mye for meg. Synes ikke at telefonen klarer å rettferdiggjøre alle sekserene. Edit: Leif Måtte bare kommentere noen av disse punktene Skjønner ikke helt hvordan du kan si at oppover tasten ikke kan brukes på en naturlig måte, men det er vel forskjell fra person til person. Jeg synes nå oppover knappen er god. Vekkinga kan du selv bestemme hvilke dager den skal være på, eller om den kun skal være på en gang. En av de bedre alarmene på markedet, eneste minus er at man kun kan bruke forhåndsinnstilte lyder. Det ER mulig med MP-3 ringetone og vibrering på telefonen. Man kan stille om oppgaven man holder på med skal avbrytes eller ikke når telefonen skyves igjen. Varsellydene for blant annet tomt batteri kan slås av. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 - umulig å taste opp-tasten på en naturlig måte- ikke store bokstaver etter punktum - må langt inn i menyen for å skru av bluetooth - Bruker man vekking kommer den på hver dag - ikke mulig å endre ord du har skrevet feil - ikke mulig å bla bakover i ord (forrige forslag) - kontakter vises etternavn, fornavn - ikke mulig med mp3-ringetone og vibrering - dårlig kalender - verdens mest idiotiske valutakalkulator! - lukker man telefonen når meldings sendes avbrytes meldingen - kamera bruker laang tid på å ta bilde på 1mp kvalitet - bildene man tar sorteres med eldste først - sykt irriterende varsellyd for tomt batteri De småtingene jeg kommer på i farta...tilsammen blir de litt for mye for meg. Synes ikke at telefonen klarer å rettferdiggjøre alle sekserene. Edit: Leif Måtte bare kommentere noen av disse punktene Skjønner ikke helt hvordan du kan si at oppover tasten ikke kan brukes på en naturlig måte, men det er vel forskjell fra person til person. Jeg synes nå oppover knappen er god. Vekkinga kan du selv bestemme hvilke dager den skal være på, eller om den kun skal være på en gang. En av de bedre alarmene på markedet, eneste minus er at man kun kan bruke forhåndsinnstilte lyder. Det ER mulig med MP-3 ringetone og vibrering på telefonen. Man kan stille om oppgaven man holder på med skal avbrytes eller ikke når telefonen skyves igjen. Varsellydene for blant annet tomt batteri kan slås av. Skjønner ikke helt hvordan du kan si at oppover tasten ikke kan brukes på en naturlig måte, men det er vel forskjell fra person til person. Jeg synes nå oppover knappen er god. Mens jeg kan bruke tommelen til ned, venstre og høyre må jeg bruke negelen på opp... Flere andre som har prøvd mobilen min har klagd på det samme... Vekkinga kan du selv bestemme hvilke dager den skal være på, eller om den kun skal være på en gang. En av de bedre alarmene på markedet, eneste minus er at man kun kan bruke forhåndsinnstilte lyder. Ja, er greit nok det, men den velger automatisk alle dager hos meg, sånn at hvis jeg har bedt om en vekking en dag så begynner den plutselig å ringe under en forelesning den neste siden jeg var litt tidligere oppe... Det ER mulig med MP-3 ringetone og vibrering på telefonen. TELL ME HOW! Man kan stille om oppgaven man holder på med skal avbrytes eller ikke når telefonen skyves igjen. På alle andre oppgaver er det greit at den avslutter oppgaven når man lukker den igjen, men akkurat på meldinger burde den fortsette å sende selv om man lukker den. Jeg synes ihvertfall det er irriterende å måtte vente til den er sendt før jeg kan legge mobilen i lomma. Med mms skjer ikke det. En annen ting jeg kom på som er irriterende er at hvis man smekker telefonen igjen akurat når det står melding sendt så kommer det "Lagt i utkast" Varsellydene for blant annet tomt batteri kan slås av. Har slått av ekstratoner, men kan ikke huske at det har hjulpet. Hvor skal jeg ellers gjøre det? Enda et par ting jeg kom på som irriterer meg: - ingen rask for for smileys - virker som det er helt bingo om t9 er aktiv eller ikke når man skal skrive melding - ingen mulighet til å kopiere alle nr til simkort - vilkårlig hvor tekstmeldinger lagres (virker nesten som simkortet fylles først) Dagens sure oppstøt Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Blir nok en k750i på meg allikevel. Ikke fordi jeg er misfornøyd med D500, men heller fordi k750 er liten samtidig som det er en mobilkamerarevolusjon. Det var grunnen jeg leita etter for å kjøpe K750i, takk Jeg er heller ikke missfornøyd med D500. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har blitt så vant med alt dette, at jeg klarer nesten ikke å bruke andre telefoner Ellers så er jeg nokså fornøyd. Og etter en vask over natten i vaskemaskinen, funket den vel så bra etterpå Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det ER mulig med MP-3 ringetone og vibrering på telefonen. TELL ME HOW! Tell me too! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Blir nok en k750i på meg allikevel. Ikke fordi jeg er misfornøyd med D500, men heller fordi k750 er liten samtidig som det er en mobilkamerarevolusjon. Det var grunnen jeg leita etter for å kjøpe K750i, takk Jeg er heller ikke missfornøyd med D500. En annen fordel med Samsung er jo at den holder seg så godt i pris. Er maneg som er sugne på D500 der ute. Ta de med til en mobilforhandler, la dem binde abonnement på din nye K750 og selg din burkte D500 (de er jo så strøkne alle sammen med ripefritt glass++) til et par hundre kroner under abo-pris. For meg blir det da 300kr i utlegg for å gå fra D500 til K750. I like! Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Fordelen med D500 er design, design og atter design. Klart at det er noenting som burde/kunne være annerledes, men den er likevel rett og slett snop, både i størrelse og fasong. Lenke til kommentar
gnus Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Enda et par ting jeg kom på som irriterer meg: - ingen rask for for smileys - virker som det er helt bingo om t9 er aktiv eller ikke når man skal skrive melding - ingen mulighet til å kopiere alle nr til simkort - vilkårlig hvor tekstmeldinger lagres (virker nesten som simkortet fylles først) Dagens sure oppstøt Dersom du lagrer smiliene dine som tekstmal så kan du enkelt og kjapt sette dei inn i sms eller mms.. t9 er ikke aktiv dersom du brukte telefonboka til å finne frem nummer når du sendte melding sist, dersom du skriver inn nummeret så kommer den opp slik den var sist gang. muligheten til å kopiere over alle nummer til simkort kommer nok jeg også til å savne den gangen samsung kommer med en enda mer konge mobil ! Og ja, tror simkortet fylles først. -meget fornøyd d500-eier. (hatt den i 5mnd nå..) Endret 3. mai 2005 av Karver Lenke til kommentar
F828 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Fordeler; Den er lett gjenkjennelig og folk vet den er dyr... Den er elegant Solid i bygget Mp3-spiller (dårlig lyd, men det vet jo ikke de du skal imponere) At den holder seg godt i pris er meg revnende likegyldig så lenge jeg blir gal av at den er så idiotisk å bruke mens jeg har den... Det er alltid slik at de som har kjøpt seg en mobil, alltid vil hardnakket skryte den opp... Ingen vil vel innrømme at man har kjøpt noe dritt. Det er det samme når det gjelder kameraer. merkelig at nesten alle har det aller aller beste kjøpet. Kjøpte denne dritten av en D500 i forigår, og har trykket på den masse i går kveld og i dag.. siden den var ny og jeg skulle gjøre meg kjent.. Og nå er jammen batteriet tomt HURRA!!! for en vanvittig elendig telefon Og den knappen i midten... utrolig irriterende at den setter i gang WAP-leseren. F828 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå