Gå til innhold

Noen merkelige K7 Resultater


bjorn432

Anbefalte innlegg

Sitter og pusler litt med mine kjære Athlon XP prosessorer.

Har et par K7D Master-L kort, så jeg har modifisert et par XP prosessorer til MP. (2 XP 2500+)

Det merkelige var at når jeg satte dem i single-prosessor hk, ble de gjenkjent som Sempron prosessorer :hmm: (Kun testet på 2 hk. Et Epox kort og Shuttle SN45)

Tenkte å prøve en ytterligere modifikasjon fra MP til Mobile XP.

Resultatet ble da AMD K7 unknown processor (eller noe sånt. husker ikke nøyaktig hva det stod :p )

Sjekka i litt forskjellige programmer (Everest, SiSoft, WCPUID), og alle sa at det var en Mobile Athlon XP.

Modda også en annen XP 2500+ i går og testa litt i dag. Kom til 2,4GHz på 1,8V. Dette betrakter jeg som et bra resultat. Tidligere har jeg aldri kommet over 2,2GHz stabilt på noen av mine XP 2500+ prosessorer (har 5 stk. Alle har ulåst multiplier :thumbup: , men er desverre ikke så klokkevillige :no: ). Har tidligere kjørt VCore opp til 1,9V. Høyere har jeg ikke turt.

Noe annet som var litt merkelig var at en av XP 2500+ prosessorene som var modda til Mobile støtta MP, mens den andre ikke :confused: .

Skjønner ikke hvorfor kun den ene støtter MP og ikke den andre?

Modda også en XP 1800+ (T-Bred B kjerne) og den ble Mobile XP 1800+, den også uten MP støtte.

Skal prøve en XP 1600+ (Palomino) og en Duron 1300 (Morgan kjerne(Morgan er basert på Palomino)) og et par-tre XP 2500+ til. Det som er litt merkelig med disse er at XP 1600+ har MP støtte originalt (L5 broa er ikke kutta), mens Duronen ikke har det (dvs. L5 broa er kutta). Siden disse er basert på samme kjerne burde ikke dette da være likt?

 

Det jeg føler at jeg har kommet frem til med dette er:

- Det virker som om Sempron prosessorer har MP støtte, siden XP 2500+ modda til MP ble gjenkjent som Sempron. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

- Modding av prosessor til Mobile gir muligens bedre klokke-egenskaper. (Skal se om jeg ikke kan komme tilbake med noen resultater etterhvert som jeg modifiserer og tester).

 

Jeg har ikke hatt muligheten til å teste med låste prosessorer. Etter hva jeg har hørt gir Mobile modden ulåst multiplier. Derfor hadde det vært fint om noen gidder/tar sjangsen på å modde prosessoren sin og gitt oss resultater.

 

Skal komme tilbake med mer resultater. Forhåpentligvis senere i kveld, men i hvert fall i løpet av helga :yes: .

Men nå må jeg spise, så jeg vil ikke kunne svare på innlegg en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...