raakken Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Hei Jeg skal ha både win og linux på en disk. Problemet er at jeg har to disker, der den ene bare kan være lagringsplass, da boot sektoren er ødelagt. Home område i linux kan ikke ligge over to disker(eller kan det det?). Hva skal jeg gjøre for å få skrive og redigerings tillatelse på den andre disken?? Slik at den blir som et "andre Home område"?? Endret 17. desember 2004 av raakken Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Det du ser etter er LVM2, det kan spenne en filsystem over to/flere disker. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Flyttes til Linux. Men LVM høres ut som er det du treng ja. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Du trenger jo ikke å ha den som home område, er jo bare å montere disken i hjemmemappa di (såfremt at det er filsystemer som linux leser/skriver). Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ikkeno' problem å ha den som en underkatalog i hjemmemappa. Du kan også ha den som systemdisk, du er ikke avhengig av å boote fra systemdisken. Legg lilo eller grub på den gode disken, boot fra denne, og fortell lilo/grub hvor du har systemet. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Takker Tror jeg skal få til dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå