Mecko Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har montert K&N Konisk luftfilter på Vectra'en min! Foreløpig ligger filteret nedi boksen til originalfilteret (toppdelen er avskrudd...)... I bunnen av den boksen er det to åpninger til slanger med en luke imellom (Når det ene åpnes, lukkes det andre...) Den ene slangen går til toppen av eksosmanifolden, mens den andre går forover i bilen... K&N filteret har jeg ingen problemer med, det er montert slik som det skal være. Men jeg lurer fælt på hva eksosmanifolden skal ha filtrert luft til???? Kan jeg bare ta av resten av luftfilterboksen, og legge slangen til eksosmanifolden et annet sted? Eller kan jeg ta av slangen også? Noen som har montert konisk filter på Vectra før? Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Den slangen fra eksosmanifoil er nok en forvarmer slange, som skal gi varmluft inn til motoren når det er kaldt, når det blir varmt nok ute så stenges den og den får luft fra den andre slangen. Endret 17. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
Mecko Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det høres faktisk fornuftig ut! Jeg lot bilen gå på tomgang istad, og varm luft kommer ifra eksosmanifold.... Har skrudd en del bil siden jeg går Kjøretøylinja på videregående... men noe slikt har jeg aldri vært borti før! Går det greit hvis jeg tar av dette? Kan jeg la åpningen på manifolden stå åpen, eller må jeg dekke den til? Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Du kan nok fjerne hele slangen fra eksomanifoil og tette igjen hullet i luftfilterboksen, men det har egenltlig lite effekt siden du bare får luft fra slangen foran i bilen når motoren har blitt varm uansett, det vil også ta litt mer tid før motoren blir varm, men det kan godt hende at det ikke er merkbart. Kan sikkert fjerne hele luftfilterboksen, men behold det røret som gir luft fra foran i bilen, legg gjerne opp en slange til sånn at du får bra med luftstrøm mot filteret når du kjører. Endret 17. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Behold gjerne underdelen av luftfilterboksen som avskjerming mot varm luft fra motorrommet og behold slangen med kald luft. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hmm, utgår problemer med forgasserising når man har KN filter? Jeg tenker på at det jo også er litt av poenget med den forvarmingen på originalsystemet. Ikke at det er farlig på noen måte og prøve, men om du får problemer med at bilen begynner og fuske, stopper, for så og gå like fint etter 5 minutter, vet du i alle fall hvorfor Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Trudde ikkje at det var forgasser på en Vectra. Eg kjørte med KN filter på GTV'en og den var orginalforsynt med to doble Dellortogassere og det var aldri problem der. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Zagato Skrevet 17/12/2004 : 23:33 Trudde ikkje at det var forgasser på en Vectra. Eg kjørte med KN filter på GTV'en og den var orginalforsynt med to doble Dellortogassere og det var aldri problem der. Det har du selvfølgelig rett i, er neppe forgasser. Nå var det ment vel så mye som et spørsmål/ tips, som en påstand. Forgasserising når man ikke har forgasser er jo neppe noe problem nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå