Alph3z Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Ja jeg oppdaget i dag at min AMD 64 3400+ ligger på 60 grader IDLE Den lå før på ca 35 idle, men har nå gått opp. Jeg har IKKE overklokket eller "fikset" i bios. Den har blitt slik helt av seg selv. Etter en runde med counter-strike 1.6 på LAN uten motstandere, bare løpe rundt for seg selv. Så blir CPUen 75 grader ! Noen som vet hva som er galt? edit: Jeg prøvde å skru av pcn i 2 minutt og trykke litt på kjøleribba for å skjekke om den kanskje var løs eller noe liknende. Så når jeg starta pcn igjen viste den 35 grader Endret 17. desember 2004 av Alph3z Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Montert kjøleren riktig? Brukt kjølepasta? Luftsirkulasjon i kabinettet? Prøvd å oppdatere BIOS, for å se om det er feil avlesning på temperaturen(e)? Har du kjent på selve kjøleribba når det er så varmt? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hmm, høres ut som den sitter litt feil. Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt den av for å så montere den på nytt for å forsikkre deg at den er riktig montert. Så slipper du at temp'en plutselig hopper opp og i værste fall skader CPU. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Trur jeg har fikset. den ligger på ca 32 grader idle nå Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Ah, ikke dårlig Tror du også kan sette reboot-temp i BIOS så maskina di slår seg av/rebooter om den når et visst nivå (f.eks 75 grader) Dette kan være kjekt for å minimalisere mulighetene for en CPU-grillfest. Endret 17. desember 2004 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå