Gå til innhold

Vi trenger mer organisert bruk av forumene til hw.no!

Anbefalte innlegg

Dere må presse folk til å lære seg å bruke forumene! Jeg leste nettopp om Halo og fotballsendinger på kabeltv under kategorien 'Nyheter' her på forumet. Folk må jo lære seg at ting som Halo skal på forumet til Gamer.no, og det med fotballsendinger skal under en kategori som burde være her: 'Løst og fast'. Leste også om StarWars Ep. II her, og det burde også plasseres under 'Løst og fast' slik som overklokking.no har det.

En annen ting folk må lære seg er å quote. Mange quoter hele poster uten å kutte bort det som overflødig, og dette fører ofte til at to poster kan dekke en hel tråd :/ Unødvendig spør du meg.

Beklager at jeg må klage på noen av dere der ute, men forumet vil til slutt bli helt ubrukelig hvis ikke noe gjøres snart.

[ endret av Corleone den 2002-06-05 01:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quoteproblemet er overvurdert. vi har større problemer for tiden, så som en masse newkids og andre idioter

(eksempel: 'SPAM6000' åå som jeg hadde likt å gi bakmannen noen lekre slag med et balltre midt på HK og CPU!)

Lenke til kommentar

Quote:

Kjetil Lura skrev (2002-06-05 23:31):

...og ikke klag på skrive feilen min eg vet at den ikke er bra.

Klaging på skrivefeil er ikke noe som burde forekomme! Folk som er så patetisk at de klager på skrivefeil burde vært kjeppjaga herifra :evil:

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-06-05 23:31, Kjetil Lura skrev:

ja eg har fått kjeft for det eg,men eg lærer noe eg og,har ikke brukt forumet så veldig lenge,dere må gjerne sende meg en rettelse om dere ser noe som er feil,og ikke klag på skrive feilen min eg vet at den ikke er bra.

Kjetil

Greit med litt feilskriving, bare ikk det sms-språket!
Lenke til kommentar

Jeg mener allikevel at det vi trenger mest er at folk får banka inn i hodet at de må bruke forumet på en skikkelig måte. Ting som omhandler spill skal på gamer.no's forum, overklokking skal på forum.overklokking.no, mer generelt om hardware skal på hardware.no's forum osv. osv. Jeg vil ikke lese om Halo og fotballsendinger når jeg leter etter hardware-relaterte saker. Vil en vite om det så oppsøker man den plassen der slike ting bør befinne seg!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 12:01, SirHartge skrev:

Jeg synes at man skal så ofte som mulig quote, da er det alltid sikkert på hva man svarer på..

Enig med deg der, ihvertfall når diskusjonene tar helt av - noe de har en tendens til å gjøre :wink:

+ at en redigerer den quota teksten til det som svaret omhandler !

Netopia-router my ass..

Jeg vil ha tilbake Cisco'n !!!

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-06-07 12:31 ]

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, Sir, men det er ikke nødvendig å quote en hel side når du er første som svarer på innlegget...

Og til alle...

Hva med data-slang-forkortelsene, da?

LOL, ROFL, FFS, RTFM og så videre?

Hva er meningene om det? Jeg bruker det aldri. Syns det er litt fjortis.

LOL går greit egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi har litt større problemer her enn quotefeil, feilskriving og slengspåk/sms. Moderator antallet har økt de siste dagene og det blir nå flere strengere moderatorer som passer på.

Jeg personlig kommer nok aldri til å stenge en post pga. feilskrivning, quotefeil eller sms språk. Bare det holdes en seriøs tone er det greit. Kan selvfølgerlig ikke snakke for noen av de andre da :smile:

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

SirHartge skrev (2002-06-07 12:01):

Jeg synes at man skal så ofte som mulig quote, da er det alltid sikkert på hva man svarer på..

Quoting er en stor nødvendighet i diskusjoner.

Det som var poenget med denne tråden var å få på det rene at folk her på forumet må lære å quote skikkelig. Det er veldig mange som klarer å quote en hel tråd fordi de ikke vet hva de bør/må gjøre.

Quote:

allyse skrev (2002-06-07 14:15):

Jeg tror vi har litt større problemer her enn quotefeil, feilskriving og slengspåk/sms. Moderator antallet har økt de siste dagene og det blir nå flere strengere moderatorer som passer på.

De blir jo et stort problem når folk quoter en hel tråd. Jeg mener at det gjør hele tråden uleselig, og masse tid kastes bort (spesielt for de med modem (jeg bruker moden nå når jeg er hjemme hos foreldrene mine). Moderatorene får også masse arbeid fordi de må redigere poster og hele tiden opplyse om hvordan ting skal gjøres. Enkelte tenker kanskje at moderatorene fikser quotinga for dem, og så lar de det bare stå til noen gjør det :/

Quote:

Jeg personlig kommer nok aldri til å stenge en post pga. feilskrivning, quotefeil eller sms språk. Bare det holdes en seriøs tone er det greit. Kan selvfølgerlig ikke snakke for noen av de andre da :smile:

Det var vel heller ikke ponget. Problemet er at dere må lære folk hvordan ting gjøres i et forum som dette - hvordan quote osv.

Feilskriving er noe alle bør få lov til å gjøre. Vi er da tross alt ikke ufeilbarlige :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Feilskriving er noe alle bør få lov til å gjøre. Vi er da tross alt ikke ufeilbarlige

Men alle har vel tid til å lese igjennom det de har skrevet 1 gang :smile: Det blir liksom en litt bedre flyt når det ikke er så mye feilskriving. Tenker ikke på de som har problemer med rettskriving, men de som taster i vei og spaner ned i tastaturet uten å se hva de har skrevet...

Til "Sjefen" eller de ansvarlige for forume(ne):

Alle kategoriene skulle ha vært samlet på en felles forside med klart definert innhold gjerne i form av en informativ tekst om hva som skal postes i hvilken del av forumet. Hw, Barbara, Ok, video, whatever... Slik det er i dag...vet ikke om alle skjønner at i bunn og grunn er alle forumene ett stort fellesforum!

...La det ta litt lenger tid å laste en "stor" forside, tror vi alle ville ha tjent på det. Da ville alle som skulle poste blitt eksponert for alle kategoriene, og sjansen for å ikke se en kategori og feilposte minke...

God sommer til alle der ute...

Lenke til kommentar

Jeg synes forumet på hw.no burde bli delt opp i en seriøs del og en "useriøs" del. I den seriøse burde moderatorene være mye strengere (med tanke på innhold). Dersom folk oppfører seg barnslig kan de bli utestengt fra den seriøse delen for en periode, og dersom de ikke skjerper seg bli utestengt for alltid. I den useriøse delen kunne man skrive mer tull, selvfølgelig uten direkte usmakligheter.

(Jeg mener ikke at den useriøse delen trengte være bare dritt, men mer at det blir laget en seriøs del i tillegg til den i dag.)

I tillegg (og dette er viktig!) burde det være slik at man kunne velge på forsiden og i "siste meldinger" hvilket av de to forumene man ville inn på.

Dermed blir alle glade, både de litt useriøse, de helt seriøse og de som liker litt av begge deler.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 20:15, borre skrev:

Quote:

Den 2002-06-07 20:08, bihelland skrev:

Jeg synes forumet på hw.no burde bli delt opp i en seriøs del og en "useriøs" del.

Det finnes allerede. Den useriøse delen heter
.

Tror ikke du helt skjønte poenget mitt. I teorien, og for de mest seriøse, stemmer det du sier. Men i praksis, og for mange av brukerene, stemmer det ikke per i dag.

Det er tross alt det som er hele problemet, ikke sant?

Derfor mener jeg at en mulig løsning er å innføre noen deler av forumet som er mye strengere enn dagens (og dermed mer seriøse), samtidig som det er nok rom for en gjennomsnittsbruker. (Dessverre er nok ikke gjennomsnittsbrukeren like seriøs som før, synd men sant.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...