TettSpaden Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei en kompis har kjøpt seg nytt hovedkort og prosessor, men han får den ikke til å starte. hans strømforsyning har ikke den firkantede ekstra 12v kontakten, må celeron ha den for å i hele tatt starte? isåfall, kan man koble det enkelt uten den orginale kontakta? Takker for svar Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Nå har han prøvd en annen psu, med den firkantede 12v kontakta.. maskina starter fortsatt ikke... alle leds og kabler virker som er riktig, bortsett fra 2 merklige ting ata kablene fungerer ikke når de står riktig vei, da er hardisken helt død, tar man ut kabelen livner den til igjen, hva er dette for noe rart? selv om alle ledsene er koblet på riktig, starter maskina med engang man setter i kontakta, og hverken power knappen foran eller reset ser ut til å ha noen virkning... hva skjer? hovedkortet er ett msi neo 2-v og prosessoren er en celeron 2,8 (tror jeg) takker for tips Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jepp ... Celeron bruker like mye strøm som en full Pentium 4. Uten denne, kommer det rett og slett ikke nok "powwah" til CPU og da er det ikke rart at det skjer lite. Faktisk, så må de nye hovedkortene ha +12V, siden spenningsregulatorene til CPU alle trekker strøm fra denne kontakten. Den vanlige ATX-kontakten deler strøm til andre deler av hovedkortet. Dette gjelder uansett hvor slapp og dårlig CPU du måtte bruke i det hovedkortet Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Takker for svar nå har jeg som sagt allerede prøvd en med ekstra 12v, men funker ikke allikevel... noen flere tips? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det står forresten ikkeno om at hovedkortet støtter celeron, hverken i manualen, eller på msi sine hjemmesider. de lister p4 og div modeller, men altså ikke celeron, betyr dette at celeron ikke funker på dette kortet? eller har de bare ikke brydd seg med å nevne det`? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 ATA-kabel : Den siden av ATA-kabelen med rød leder ytterst skal være nærmest strømkontakten. Hva slags jumper-konfigurasjon kjører du på disken? (Noen disker har forskjellige innstillinger for MASTER (alene), MASTER (på samme kabel som SLAVE), SLAVE og Cable Select. Når du sier RESET og POWER-ON knappen ikke har noen innvirkning? Hva mener du? Kan du ikke slå av maskinen? Ang. oppstart idet man setter i strømkontakten: noen hovedkort er satt opp til å automatisk boote etter at strømmen har blitt borte, f.eks strømbrudd på en maskin som brukes som server er dette praktisk. Dette kan man gjøre innstillinger for i BIOS. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Hallo igjen nå ble det liv i den, var tydeligvis noe feil med led'ne allikevel. maskina booter i hvertfall nå. men ett nytt spørsmål. celeron kom med en boxed vifte, har hatt på artic silver kjølepasta, men allikevel blir det over 60 grader på idle. er det normalt at en celeron skal gå så varm? er jo liksom ikke så mange alternativer med en boxedvifte heller... men tempen virket høy synes jeg Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 60 Grader Idle er ganske mye. Det kan tyde på at kjøleribba ikke står skikkelig fast eller ikke har godt nok "trykk" ned mot CPUen. Prøv å ta ribba av og på igjen. (PCen står ikke ved siden av peisen med elendig ventilasjon eller noe sånt?) Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Neida, den står i ett helt vanelig rom, virker egentlig som vifta sitter godt på også, hvor mye varme tåler disse prosessorene før de blir ustabile da?` gjør ikkeno om den er såpass varm, bare den ikke blir ustabil, men jeg vet ikke hva som er grensa hos intel/celeron Lenke til kommentar
dmx Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 vel jeg har ikke hatt no problemer til nå.. pc`n står på uten noen vifter bare cpu vifta. og han har ikke blitt ustabil ennå har hatt det sånn i 1 år.. har celeron cpu forresten.. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Hvor mange grader ligger din på da? Lenke til kommentar
Earl87 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 før hadde jeg en celeron 2,8ghz den hadde en temp på noen å 30 grader idle. sp 60 høres mye ut det er verre enn min nåverende p4 3 ghz. den idler på 48 å har en load på opp 65+ noe som jeg syntes er gale nok. men virker som om disse prescottene er ment for vannkjøling. så må vell skaffe meg det. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har en Celeron [email protected] som er 38 grader normalt og ca 45 i full load. Kjøler: Cooler Master Aero 4 Lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå