Hetland Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 har nå innstallert fedora c3, men internetten virker ikke. når fedora loader, så står det der som den går igjennom all programvare på dataen slik [OK], men på netverk, eller noe med IP så kommer det [FEIL]. inne i netverkskonfigurasjon så finner jeg begge netverkskortene,men det står at de er "inaktiv". hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Da tror jeg du kan prøve å høyreklikke på nettverkskortet, og velge aktiver. Tipper også du finner et valg der som lar deg velge at det skal aktiveres under oppstart. Edit: Uffda...høyreklikk går dårlig, men du skal ikke se så veldig godt etter før du ser en "knapp" som heter aktiver/activate. Endret 17. desember 2004 av trost i taklampa Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 jeg har prøvd å aktivere det, men det kommer IP problem error Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvilket nettverkskort har du? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 har et intigrert og et 10/100 som er kjøpt på clas ohlson HK er asus Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Og du har ikke et nettverk i heimen, og muligens satt lik IP adresse på to av maskinene? For å komme på internett så skal det jo i hovedsak bare være å sette kortet til å ta imot IP adresse automatisk (DHCP). I de fleste tilfeller iaffall............ Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 fikk det til nå Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Får heller ikke internett, men skal prøve dette nå å se hvordan det går da Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Fikk det ikke til nei....prøvde masse forskjellige ting, men kan jo hende at det er forskjellig fra 3 til 4 ? Hvordan fikk du det til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå