Gå til innhold

Glemt å sette inn temperaturmåler ved prosessorn

Anbefalte innlegg

Har bygd en 3.0Ghz Prescott maskin til min digitalt tilbakestående bror i julegave, og det fulgte med en probe med kabinettet.

Er et gigantisk display frampå som viser temperatur og styrer cpu vifta ( er det trygt? Kabinettet var billig).

Men så har jeg glemt å sette inn proben når jeg installerte prosessorn :blush: , og vet etter erfaring at p4 sitter godt fast til heatsinken, og har ikke kjølepasta på lager så vil ikke separere de.

Noen som har noe forslag til hva jeg skal gjøre?

Trenger ikke å vise riktig temp, for han kommer garantert ikke til å overklokke, men vil sikkert syns det er tøft å se tempen.

Skal jeg kjøre CPU vifta inn i HK isteden og bare la proben være i kabinettet?

Det er vel inngang til cpu-viften frampå kabinettet så den kan styre vifta etter temperatur?

Da er det vel farlig at den ikke viser riktig temperatur, siden da vil ikke CPU-vifta gå fort nok rundt?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bygd en 3.0Ghz Prescott maskin til min digitalt tilbakestående bror i julegave, og det fulgte med en probe med kabinettet.

Er et gigantisk display frampå som viser temperatur og styrer cpu vifta ( er det trygt? Kabinettet var billig).

Men så har jeg glemt å sette inn proben når jeg installerte prosessorn :blush: , og vet etter erfaring at p4 sitter godt fast til heatsinken, og har ikke kjølepasta på lager så vil ikke separere de.

Noen som har noe forslag til hva jeg skal gjøre?

Trenger ikke å vise riktig temp, for han kommer garantert ikke til å overklokke, men vil sikkert syns det er tøft å se tempen.

Skal jeg kjøre CPU vifta inn i HK isteden og bare la proben være i kabinettet?

Det er vel inngang til cpu-viften frampå kabinettet så den kan styre vifta etter temperatur?

Da er det vel farlig at den ikke viser riktig temperatur, siden da vil ikke CPU-vifta gå fort nok rundt?

Tror ikke det er noen risiko for at CPUen brenner seg.....

Lenke til kommentar

Er ikke redd for at den skal brenne seg, men har null erfaring med temperaturmåling av prosessor osv.

Kan jeg ha cpu-vifte koblet til på vanlig vis til hk og ha proben liggende i kabinettet og bruke det som måling for kabiss-tempen uten at den CPU-varme alarmen i kabinettet går amok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...