bowelripper Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har en Maxtor Proxima på 40 GB. Når det står "Detecting IDE drives" under oppstart, lager den en tikkende lyd, akkurat som når blinklyset på en bil er på. Det går også lenger tid enn vanlig før den finner disken. Noen som vet hva årsaken kan være? Hovedharddisken er SATA. Når Maxtor-disken er tilkoblet blir denne bootdisk. Noen som vet hvordan jeg får fikset det slik at SATA-disken fortsatt er bootdisk? (Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort.) B.R. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Du burde ta backup av hd'en din så fort som mulig, det er bare et tidsspørsmål før den er ødelagt. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Du burde ta backup av hd'en din så fort som mulig, det er bare et tidsspørsmål før den er ødelagt. Så den tikkende lyden er et klart sykdomstegn? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 definitvt. det betyr at disken er i ferd med å dø. hvis jeg ikke tar helt feil så kalles fenomenet for "tick of death" eller noe tilsvarende. ta backup! Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Får ikke tilgang til disken så lenge jeg ikke får satt SATA-disken som bootdisk ... Uansett, den havner nok snart i søpla. Endret 17. desember 2004 av bowelripper Lenke til kommentar
asb Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg og hadde en maxtor som laget rare tikkelyder. Kom nesten inn på disken og det var alt, ingen kontat etter det. Ta backup mens du kan, jeg rakk det ikke.. Lenke til kommentar
kRYTEC Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Tikkelyder under oppstart kan også skyldes for svak strømforsyning. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Tikkelyder under oppstart kan også skyldes for svak strømforsyning. Jeg tenkte også tanken. Men jeg prøvde å koble ut strømforsyningen til DVD-brenneren og satte denne i harddisken. Lydene kom fortsatt ... Lenke til kommentar
lceger Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) for å boote fra SATA på det hovedkortet må du inni bios, og sette scsi med høyere boot priority enn hdd0 Endret 17. desember 2004 av lceger Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 for å boote fra SATA på det hovedkortet må du inni bios, og sette scsi med høyere boot priority enn hdd0 Ja, dette funka. Nå funker plutselig Maxtor-disken også ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå