johnj Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Driver og bygger en enkel kontormaskin for en kollega, og plukker deler fra kontorets utrangerte maskinpark. Men hvilke prosessorer er det egentlig som passer i et Socket 7-hovedkort? Har Pentium 1-prosessorer på rundt 166-200 MHz liggende som selvfølgelig passer. En AMD K6 på 333 MHz ser også ut til å passe, men hvordan er det med Celeron-prosessorer? Kort oppsummert: Hva passer i en Socket 7? Er det så enkelt at hvis prosessoren ser ut til å passe, er det ikke noe problem? Vil helst finne ut av dette FØR jeg slår på strømmen og eventuelt kortslutter noe... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 På Intel-siden passer Penitum 1 og Pentium 1 MMX ned i socket 7. P1 gikk opp til 200MHz, mens P1 MMX gikk helt opp til svimlende 233MHz. Av AMD-CPU'er skal K6-2, K6-2+ og K6-III passe nedi, både fysisk og elektrisk har jeg hørt. De gikk opp til heholdsvis 550MHz, 550MHz og 500MHz. Jeg har selv en Compaq-PC med P1 MMX 200MHz stående og støve i overetasjen, men den funker om jeg slår den på. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Da leder K6-en sålangt... Erfaringer med Celeron? I dette tilfellet er den til forveksling lik en Pentium 1, men er noe tyngre. Passer fint i sokkelen, men er allikevel usikker på om den vil passe rent elektrisk. På den annen side, hva er det verste som kan skje? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Tror Cyrix cpuer passer nedi også, men K6-2/3 er nok det beste du får nedi et slikt kort. Du kan få en K6-2 500mhz cpu av meg, vet ikke om den funker lenger though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå