ViVentis Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei. Jeg har lest igjennom en del tråden angående slike små enkle lcd-skjermer til pcen og åpnet et par linker. Skjermene er jo ikke rimelige, (til så små å være). Jeg fikk nemlig lyst på en slik skjerm eller to, å så slo det meg nå mens jeg rydda litt på rommet å kom over en slik avansert kalkulator med bokstaver og alt mulig. Er det ikke mulig og stjele displayet til en slik sak å få satt inn i kabinettet til å lese av temperatur eller annet systeminfo? Noen som vet om eller hadde gidda å posta en guide eller noe for et slikt prosjekt? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Trenger da ikkje demontere den, monter kalkulatoren? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Vil jo gjerne at jeg skal kunne styre hva som skal vises på displayet... how? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Trur kalkulatoren har ROM brikke :/ Men du kan jo teste å kople den til PCen viss den har slik link port, og sjekke om du kan laste over noe på den. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hva med gamle gameboyer osv? Vel, har ihvertfall demontert kalkulatoren. Dette er noe jeg virkelig vil prøve, for det hadde vært drit fett å fått til. Ingen som vil hjelpe meg å prøve da? Hadde jeg bare funnet dockingstasjonen til kameraet så kunne jeg lagt ut noen bilder. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hva med gamle gameboyer osv? Vel, har ihvertfall demontert kalkulatoren. Dette er noe jeg virkelig vil prøve, for det hadde vært drit fett å fått til. Ingen som vil hjelpe meg å prøve da? Hadde jeg bare funnet dockingstasjonen til kameraet så kunne jeg lagt ut noen bilder. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jeg har en gammel nintendo gameboy. kansje det hadde vert litt fett å bruke skjermen til regner med at skjermemn er tilkobla et kretskort av ettelannet slag. men problemet blir å få koblet skjermen til HK på ett eller annet vis. software kabler .. hadde vert sykt fett vis noen hadde prøvd dette å lagt ut en worklog eller lignede. sikkert ikke så vanskelig vis man har delene å utstyret. hvordan bestemmer man hva som skal stå på displayet ? er den et program som kjører på pcen der man skriver inn hva som skal stå ? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Man får tak i programvare som du enten kan velge hva som skal stå og/eller vise realtime systemstatus som f.eks cpu aktivitet/temperatur. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis lcd displayet har en "Hitachi HD44780 onboard controller" så kan du gjøre som her.. http://www.electronics-lab.com/projects/pc/020/index.html Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hmm, hvordan vet jeg det da? Selve skjermen er festet på et kretskort, der kan jeg lese denne kombinasjonen av tall og bokstaver: Z933-1 A140364-1 På det første kretskortet er det også festet (med en tykk flat kabel med 29 ledere) et litt større et, der batteriene og "knappene" sitter, der leser jeg som følger: Z933-2 A140365 Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 jeg har skrudd opp gameboyen min nå . en stor lcd skjerm der som er festa me ein "micro" ide kabel som går til kretskort emd 29 ledere. . men hvilken farge skal hvor på lederen å kretskortet. ? på den electrick labs sida er det kun bilde men står ikke farger osv.... noen som har tegninger på dette`? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Viss ein bare viste namnet på den LCD skjermen ville alt vorte så mykje lettare. btw, eg skrudde heller opp min gbc skjerm, noe lignende, men farger:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå