Gå til innhold

Watercool @ komplett.no

Anbefalte innlegg

Så at komplett har tatt inn et vannkjølingsmerke, Watercool som lever alt til vannkjøling.

Prisene var heller ikke så alt for brutale, men skinnet kan bedre.

Er dette noen vannblokker som yter bra?

Så at de har litt "rip-off" fra AC sin radiatorgrill og vanntank:P

Men er dette noe å satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg henger meg på tråden og syntes det var mange ok produkter.

Alphacool har jo en vannavkjølt strømforsyning på 480W.

I281634.jpg

Den har "bare" 19.amp. på 12volt railen.

Sjekk her for detaljer.

Jeg er ikke så god i tysk, kanskje noen kan lese denne og sjekke om den har kobber eller aluminium kjøleblokker??

Ja, jeg vet at Komplett ikke har hatt de på lager så lenge, men Norge er et stort land.

Er det noen som har erfaringer med den??

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så god i tysk, kanskje noen kan lese denne og sjekke om den har kobber eller aluminium kjøleblokker??

Ja, jeg vet at Komplett ikke har hatt de på lager så lenge, men Norge er et stort land.

For meg ser det ut som om selve kjøleinnretningen er av kobber. Det som også nevnes, er at utsatte komponenter har ekstra aluminiums kjølefinner, som en ekstra beskyttelse i fall vannkjølinga skulle svikte.

Det kan hende at jeg får tak i et eksemplar til testing, men er litt usikker på når den blir tilgjengelig.

Mht hullene for tilkoblingsnipler, ser det ut som om disse er beregnet for 1/4" BSP med "O"-ring tetning, altså samme type nippel som brukes for resten av utstyret fra Alphacool.

blue--sky: Det er vel litt dristig å tro at de ikke har peil? Det har nok heller med tid / kapasitet å gjøre, jeg velger i alle fall å tro det.

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som om selve kjøleinnretningen er av kobber. Det som også nevnes, er at utsatte komponenter har ekstra aluminiums kjølefinner, som en ekstra beskyttelse i fall vannkjølinga skulle svikte.

Det kan hende at jeg får tak i et eksemplar til testing, men er litt usikker på når den blir tilgjengelig.

Mht hullene for tilkoblingsnipler, ser det ut som om disse er beregnet for 1/4" BSP med "O"-ring tetning, altså samme type nippel som brukes for resten av utstyret fra Alphacool.

blue--sky: Det er vel litt dristig å tro at de ikke har peil? Det har nok heller med tid / kapasitet å gjøre, jeg velger i alle fall å tro det.

Ja Skrue, det hadde vært kjempebra, om du hadde fått tak i et eksemplar til testing.

overklokking.no har vil ikke testet noen vannkjølt strømforskynning, før?

Jeg vil ikke ha noen alu. kjøleblokker i min vannkjøling.

Jeg leste her på forumet at alu. blokkene kan bli tæret opp, over tid. (galvanisk korrosjon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...