Powderdog Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg har nettopp skaffet ny maskin: AMD XP 1800 ABIT KX7 CORSAIR XMS 2700 CREATIVE G Titan 4400 blah blah Uklokket foreløpig. Jeg har sjekket 3dMark20001SE scoren i WinXp og Win2k. I Winxp fikk jeg 9862 men i win2k fikk jeg plutselig bare 8906. Gjorde flere tester med samme resultat. Alle testene ble gjort med samme instillinger og skjermkort drivere. Finnes det noen oppdateringer til win2k som kan øke hastigheten litt? Dette var litt vel stor forskjell. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 18:10, Powderdog skrev:Jeg har nettopp skaffet ny maskin:AMD XP 1800ABIT KX7CORSAIR XMS 2700CREATIVE G Titan 4400blah blahUklokket foreløpig.Jeg har sjekket 3dMark20001SE scoren i WinXp og Win2k.I Winxp fikk jeg 9862 men i win2k fikk jeg plutselig bare 8906. Gjorde flere tester med samme resultat. Alle testene ble gjort med samme instillinger og skjermkort drivere.Finnes det noen oppdateringer til win2k som kan øke hastigheten litt? Dette var litt vel stor forskjell. Windows 2000m er vel ikke bereintet til spill og multimedia som Windows XP er. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Synes det er imponerende at den første som svarer på et innlegg bruker Quote :razz: *kremt*Bøgge Bakken*kremt* Men spøk til side, jeg får høyere score i win2k med servicepack2 og srp1 enn jeg får i XPpro. Med samme drivere og instillinger såklart :smile: Det varierer sikkert litt fra system til system hvilket OS som er raskest. Dersom du ikke har lagt inn SP2 og SRP1 så kan du prøve å legge inn disse og se om scoren blir høyere med 2k Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg fikk også høyere med Win2K enn XP. Men det var ETTER jeg la inn Service Pack 2!! Viktig. Før det var det direkte dårlig.. Lenke til kommentar
Powderdog Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Takker for RASKE svar. Skal prøve de servicepakkene når jeg er ferdig på jobben tenker jeg. Hvis jeg får tid da, fikk nettopp(endelig) tak i Morrowind Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 18:49, hurst skrev:Synes det er imponerende at den første som svarer på et innlegg bruker Quote :razz: *kremt*Bøgge Bakken*kremt*Men spøk til side, jeg får høyere score i win2k med servicepack2 og srp1 enn jeg får i XPpro. Med samme drivere og instillinger såklart :smile:Det varierer sikkert litt fra system til system hvilket OS som er raskest. Dersom du ikke har lagt inn SP2 og SRP1 så kan du prøve å legge inn disse og se om scoren blir høyere med 2k Gammel vane. syns det er svert irriterene når folk ikke bruker det. Kjekt og se hvilket spørsmål man svarer på (For han som har postet det). Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Prøv å legge inn service-packs ja. Ike for å reklamere, men på http://www.bink.nu fulgte jeg en guide jeg aldri har angret på . Du kopierer win2k setup-filene over på harddisken, "slipstreamer" (integrerer) servicepackene i i386-mappen. Brenner cd'en med en medfølgende bootsector, og vips så har du en win2k-cd som automatisk legger inn servicepakkene. Du kan til og med fjerne inntastingen av lisenskoden din, noe som gjøres ved å redigere en text-fil (ikke noe cracking). Ganske genialt egentlig. :razz: Blir spennende når SP3 kommer, men da må jeg mok sløse en ny cd :sad: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Kjekt og se hvilket spørsmål man svarer på (For han som har postet det). Joda, kjekt å se hvilket spørsmål personen som quoter svarer på, men det som skal quotes må være vesentlig for at teksten skal gi en sammenheng (quote bare det som er nødvendig). Når du er første personen som svarer på en tråd, og da quoter hele meldingen til forfatter av tråden, så mener jeg at det er feil quoting, og jeg tror jeg har en del med meg. For all del, bruk quote funksjon, men med måte! Ps.: Har lagt merke til at du quoter på måten du gjør, og har tenkt for meg selv "sikkert bare jeg som er pirkete", men siden det tydeligvis var en annen som mente det sammme som meg tenkte jeg at jeg fikk spytte ut. Ikke ta kritikken for hardt! :wink: Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Win2k har ikke støtte for ata100 hvis du ikke legger inn sp2! Vet ikke om dette har noe med ytelsen i 3Dmark 2001, men det kan jo være andre ting som legges til i sp2 som gir høyere ytelse. En ting er i hvertfall sikkert: jeg legger aldri inn xp! Et lite spørsmål: fikk inntrykk av at noen sa at en bør legge inn både sp1 og sp2 (mulig det er jeg som leste feil). Det er det vel ingen vits i? Holder å legge inn sp2, ikke sant? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 22:54, thomasr skrev: Quote: Kjekt og se hvilket spørsmål man svarer på (For han som har postet det). Joda, kjekt å se hvilket spørsmål personen som quoter svarer på, men det som skal quotes må være vesentlig for at teksten skal gi en sammenheng (quote bare det som er nødvendig). [...] Det er også en fordel å ta med _hvem_ som har skrevet det du siterer.... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg får og bedre i win2k enn i XP jeg og. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 01:20, Corleone skrev:Et lite spørsmål: fikk inntrykk av at noen sa at en bør legge inn både sp1 og sp2 (mulig det er jeg som leste feil). Det er det vel ingen vits i? Holder å legge inn sp2, ikke sant? Holder å legge inn SP2. Den fikser alt det SP1 fikset + det som er nytt i SP2. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Det gir absolutt bedre ytelse å ha sp2. Mere stabilt også. Det er også å anbefale å bruke win-update, der kan man allerede nå laste ned deler av sp3, og en del sikkerhetsoppdateringer. Har nå prøvd xp nærmere, og ble ikke særlig inponert. Liker w2k best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå