Gå til innhold

Softmodding og overklokking GF6800 PCIe

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om PCIe versonen av GF6800 256mb skjermkortet var like lett og overklokke og softmodde som AGP versonen med 128mb. Går det an og bruke to slike modda og oveklokka kort på et hk med sli? Eller vil det rett og slett bli for varmt eller noe?

mvh

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Lurte på om PCIe versonen av GF6800 256mb skjermkortet var like lett og overklokke og softmodde som AGP versonen med 128mb. Går det an og bruke to slike modda og oveklokka kort på et hk med sli? Eller vil det rett og slett bli for varmt eller noe?

mvh

Jeg vet ikke men ryktene sier at det kun er 12 pipelines på denne. Altså at det ikke er noen flere inaktive pipelines man kan åpne. Om dette stemmer er jeg ikke 100% sikker på.

Lenke til kommentar
det er bare 12 pipelines, men det går ann å åpne de siste 4 så det blir 16 tilsammen... :thumbup: det har i hvertfall jeg fått vite..

Sikker på at det er slik på pci-e kortet da? :dontgetit: Skal jo være 4 inaktive pipes på AGP kortet med 128mb hvertfall. Så da vil det kanskje lønne seg å Kjøpe hk for AGP i stedet, for og få mest ytelse for pengene... eller...? :ermm:

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt så går ikke det. PCIe versjonen av 6800NU skal være laget av NV41 kjærnen (NV41M er den mobile versjonen)

NV41 har kun 12 pipelines, og native PCIe

NV45 har 16 pipelines og AGP (nVidia HSI som er AGP-PCIe er montert på selve chip pakken.

Lenke til kommentar
Raptor' date='18/12/2004 : 21:31'] Etter hva jeg har hørt så går ikke det. PCIe versjonen av 6800NU skal være laget av NV41 kjærnen (NV41M er den mobile versjonen)

NV41 har kun 12 pipelines, og native PCIe

NV45 har 16 pipelines og AGP (nVidia HSI som er AGP-PCIe er montert på selve chip pakken.

Takk for svar! Da tror jeg at jeg går for AGP hk i stedet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...