Gå til innhold

Spørsmål angående N6630

håvard87

Anbefalte innlegg

Ja, som emnetittelen sier, har jeg noen spørsmå rundt Nokia 6630;

- Hvordan redigerer man hvilke snarveier man skal ha i "gå til"-menyen?

- Trer 3G-nettet automatisk i kraft der det er dekning for det? Eller må man laste ned oppsett og aktivere det?

- Hvordan forandrer man skjermspareren?

- Når jeg mottar filer via BT (bluetooth) blir alltid filene lagret i posten "meldinger" og "Innboks", er det mulig å få motatte filer til å bli lagret på minnekortet eller i "Galleri" i stedefor?

Håper noen kan hjelpe meg med dette? (har sett i manualen, men finner ikke ut no'!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldinger - Velg - Innstillinger - Annet - Minne i bruk

Verktøy - Innstillinger - Telefon - Ventemodus

Den velger alltid 3G der det er dekning. Du kan se at det står 3G istedenfor et antennesymbol under dekningsmåleren.

Har ikke klart å endre skjermspareren....Tror du kan laste ned skjermsparer for series60 mobiler.

Lenke til kommentar
Meldinger - Velg - Innstillinger - Annet - Minne i bruk

Verktøy - Innstillinger - Telefon - Ventemodus

Den velger alltid 3G der det er dekning. Du kan se at det står 3G istedenfor et antennesymbol under dekningsmåleren.

Har ikke klart å endre skjermspareren....Tror du kan laste ned skjermsparer for series60 mobiler.

"Meldinger - Velg - Innstillinger - Annet - Minne i bruk", dette forandrer hvor meldingene skal lagres, det jeg er interessert i er å få motatte BT-filer lagret et annet sted, finner ikke ut hvordan jeg kan kopiere filer fra meldings-innboksen til minnekortet.

"Verktøy - Innstillinger - Telefon - Ventemodus", denne forandrer bare hvilken meny som skal vises på valgtasten, jeg vil redigere hvilke snarveier som skal dukke opp i "gå til"-menyen når jeg har valgt "Gå til" som venstre valgtast, nå ligger bare "kalende", "innboks" og "notater" der. Jeg kunne tenke meg å få inn snarveier til programmer og galleriet, BT, Real Player osv...

Skjønner? (Litt vanskelig å forklare dette!)

Lenke til kommentar
Etter at du har mottatt BT-filer som lagrer seg i innboksen kan du bruke et program som heter FExplorer.

FExplorer får du alle filene på C:, D:, minnekort osv.. Der kan du sikkert flytte filene fra Innboksen til minnekortet..

Fexplorer finnes gratis på:

http://users.skynet.be/domi/fexplorer.htm

Jeg tror ikke helt du skjønte hva han var ute etter. Har jeg forstått han riktig (og det er det samme jeg lurer på faktisk) så vil han at filer som mottas via BT skal legge seg rett i f.eks en mappe ved navn "BT Downloads".

Telefonen lar deg jo flytte filer som du vil (hvertfall det lille jeg har prøvd) uten FEXplorer.

Går dette?

Lenke til kommentar
Ha mobilen på lydløs når du slår den av.

Hehe, det er jo mulig!

Men det bør da gå ann og slå den helt av! :hmm:

Vet ikke om dette gjelder din, men på min 6610 er det hvetfall: Innstillinger>Telefoninnstillinger>Oppstarttone>Av :p

EDIT: skriveleif :p

Endret av C4mpi
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette gjelder din, men på min 6610 er det hvetfall: Innstillinger>Telefoninnstillinger>Oppstarttone>Av :p

Er nok ikke slik på S60 mobilene til Nokia.

Men jeg glemte å si at på Innstillinger --> Telefon --> Generell --> Velkomstmeld./Logo kan man velge annet bilde, eller en tekst. Mulig at lyden forsvinner da. Det har jeg ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd 6230, men på min 6630 så er lyden kjempebra i headsetet. Riktignok var det en sang med lite bass og lite instrumenter, men jeg ble riktig fornøyd med hvor god lyden var. Jeg hadde 6610 før og den headset pluggen som fulgte med der var katastrofalt dårlig. Den løste seg ut bare en lente seg forover. Håpløst. Dette er gjort veldig mye bedre her. (Det kan godt tenkes dette er gjort før dette siden 6610 er jo rimelig gammel).

Lenke til kommentar
"Meldinger - Velg - Innstillinger - Annet - Minne i bruk", dette forandrer hvor meldingene skal lagres, det jeg er interessert i er å få motatte BT-filer lagret et annet sted, finner ikke ut hvordan jeg kan kopiere filer fra meldings-innboksen til minnekortet.

Jeg vet ikke om du hadde samme tanke bak det å endre dette som meg, men denne løsningen fungerer fint til mitt bruk. Filene havner fortsatt i Innboksen, men nå er størrelsen på innboksen kun begrenset av størrelsen på minnekortet istedet for telefonminnet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du hadde samme tanke bak det å endre dette som meg, men denne løsningen fungerer fint til mitt bruk. Filene havner fortsatt i Innboksen, men nå er størrelsen på innboksen kun begrenset av størrelsen på minnekortet istedet for telefonminnet.

Jeg synes det er så irriterende at filer jeg mottar med BT havner i innboksen, der vil jeg kun ha SMS og MMS + E-post. Det er greit at filene kommer til innboksen men jeg vil vite hvordan jeg skal flytte de fra innboksen til "galleriet"? Eneste valget jeg får som jeg kan flytte filen(e) til er "Mine mapper", og det vil jeg ikke!

Skjønner?

Lenke til kommentar

Sånn min oppfører seg når jeg får noe via BT:

- Det piper og jeg får "1 melding mottatt"

- Jeg trykker les og bildet kommer opp/filmen spilles av el.

- Jeg trykker Valg --> Lagre --> Velger "Minnekort"

- Så kommer en boks opp som forteller meg at bildet er lagret i galleri.

Om jeg installerer f.eks spill legger de seg på hovedmenyen.

Misforstår jeg deg nå eller skjer ikke dette hos deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...