eSik Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Er enig at det var noe syk overklokking. Jeg sitter nå på et Asus GeForce2ti kort som kjører originalt på 250mhz core og 400mhz minne. Etter å ha limt på en gammal kjøleribbe på GPU med Artic Silver lim prøvde jeg å overklokke litt. Det lengste jeg har "turt" med den latterlige kjølingen jeg har er 499mhz minne (PS greier jo ikke mere) og 310mhz core. 90% stabilt, må ned til 478mhz på minne for å kjøre 100% stabilt.... Så det ser ikke ut som om Asus korta er helt på jordet heller? Bare vent til jeg får somla meg til å bestille tt RAMsinks dere :smile: det kan bli artig det, men jeg trenger et digi kamera først ffs, så hvis noen har lyst til å donere et til overklokking.no :razz: Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 Jeg fatter ikke helt hvorfor produsentene av grafikkort ikke bare kan skru fast kjølerne eller noe... Det hadde vært _veldig_ mye lettere å få av igjen. Er egentlig litt imot slik liming av alt. Det gjør det så vanskelig å forandre på i etterkant, noe som ofte må gjøres :smile: DFN: Hvordan gjør du for å skrive en slik quote-ting?? Har ikke tilbrakt noe særlig med tid i dette forumet, og det kunne vært greit å vite.. mvh ELWiss Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Quote: On 2001-11-18 21:22, ELWiss skrev:Jeg fatter ikke helt hvorfor produsentene av grafikkort ikke bare kan skru fast kjølerne eller noe... Det hadde vært _veldig_ mye lettere å få av igjen. Er egentlig litt imot slik liming av alt. Det gjør det så vanskelig å forandre på i etterkant, noe som ofte må gjøres :smile:DFN: Hvordan gjør du for å skrive en slik quote-ting??Har ikke tilbrakt noe særlig med tid i dette forumet, og det kunne vært greit å vite..mvh ELWiss Du velger bare "bruk sitat" nedest i den aktuelle meldingen... Lenke til kommentar
blackice Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Jeg har et asus gf2 gts 32mb ddr kjører orginalt på: Core:200MHz Ram:333MHz Med standar kjøling og nvmax får jeg Core:220MHz Ram:420MHZ Bare vent til jeg får min 117w peltier samt får mekka ferdig den hjemmemekka vannblokka. Håper da å nærme meg gainward kortene. Lurte bare på hva man får av fps på q3 i 1024*768-32b. Jeg kan skilte med 133.2fps. Følgene konfigurasjon: Msi k7t266pro AMD XP1500 (1333MHz@venter 156w peltier samt hjemmemekket blokk og varmeledene maling) 512DDR ram (266MHz) Asus gf2 gts 200@220 og 333@420 Win 2000. og alle de nyeste drivere for maks ytelse Får 3500poeng i 3dmark 2001 [ Denne Melding var redigert av: blackice på 2001-11-19 19:18 ] Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Lasta ned NVMax i går kveld, og prøvde dette.. Det gikk opp til 575mhz eller noe sånt på minnet ! Minnet klarte da 514mhz, stabilt!! Dette er da en helt grei hastighet på minnet på et gts-kort... synes da ihvertfall jeg.. ELWiss Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 enig med elvis de må begynne å bruke skruer på kjølerne. holdt jo på å pisse meg ut da jeg knakk av den gamle kjølern min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå