Gå til innhold

Problemer med installasjon av trådløst internett.

Kari84

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg laptop, og skulle til å installere trådløst internett på denne. Jeg fulgte bruksanvisninga så godt jeg kunne, og kobla routeren opp til adsl modemet. Så stod det noe om at en måtte deaktivere nettverket som ikke var trådløst for å få det trådløse nettverket til å funke.

Spørsmål én er vel om det er mulig å ha begge samtidig, ettersom det er to stasjonære datamaskiner som er avhengige av kabel (sku je tru).

Spørsmål to kommer når jeg ser på laptopen, for der står det at tilkobling til trådløst nettverk er utmerket - og i det hele tatt. Men så står det at den lokale tilkoblingen ikke er koblet til. Hva har den oppi alt å gjøre? Og må en ikke da koble til en kabel for å få denne til å funke? Og er ikke da litt av poenget med trådløst internett borte? :blush:

Jeg har aldri vært borti trådløst internett før, så som dere kanskje ser så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Hjelp? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anngående det første spørsmålet ditt, så skal "vanlig" og trådløst nettverk fungere samtidig med de fleste routere. Dette kommer dog an på hvilke router du har, men burde i utgangspunktet ikke være noe problem.

Når det gjelder det andre spørsmålet ditt, så skal det ikke ha noe å si at "lokal tilkobling" ikke er koblet til. Jeg regner med at det er standard Ethernet-inngang den feilmeldingen gjelder for. Så lenge ditt trådløse nettverk fungerer og du ikke har planer om å koble til en TP av en eller annen grunn, kan du trygt deaktivere den lokale tilkoblingen som gir feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...