metropol Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 En tullete tittel, men aktuell. hadde en samtale med telenor ang oppsettet mitt med Thomson Speedtouch 510i ADSL modem og DI-LINK624 trådløs router. De mente at problemene mine med å komme på internett (jeg sitter nå å skriver på pc2 som har trådløs forbindelse) skyldes at både DI-link og Speedtouch er satt opp som routere. Her sliter jeg. Skjønner lite av nettverk og oppsett Håper på litt støtte hos hardware.no. Hvordan setter jeg opp dette. Hvor skal det være PPPoE og hvor skal det være dynamic/static IP. Hvordan gjør jeg det med DNS/DNHS osv. HJELP Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvordan setter jeg opp dette. Hvor skal det være PPPoE og hvor skal det være dynamic/static IP. Hvordan gjør jeg det med DNS/DNHS osv. HJELP Se her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...510-bridge.html Lenke til kommentar
metropol Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Dette krever at modemet har et spesielt produksjonsnr, det har ikke modemet mitt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Dette krever at modemet har et spesielt produksjonsnr, det har ikke modemet mitt. Det skal du ikke ta så tungt, de er like så sant det er såpass nytt at de er satt opp som routere. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 En tullete tittel, men aktuell.hadde en samtale med telenor ang oppsettet mitt med Thomson Speedtouch 510i ADSL modem og DI-LINK624 trådløs router. De mente at problemene mine med å komme på internett (jeg sitter nå å skriver på pc2 som har trådløs forbindelse) skyldes at både DI-link og Speedtouch er satt opp som routere. Her sliter jeg. Skjønner lite av nettverk og oppsett Håper på litt støtte hos hardware.no. Hvordan setter jeg opp dette. Hvor skal det være PPPoE og hvor skal det være dynamic/static IP. Hvordan gjør jeg det med DNS/DNHS osv. HJELP Skjønte ikke helt problemet, men du har problemer fordi begge er satt opp som routere. Jeg har samme oppsett som deg hvor jeg bruker modemet som router og dhcp. Men den trådløse routeren/switchen kun som aksesspunkt for trådløse enheter og pc'er som er på nettverket med kabel. dvs, skal ikke være aktivert noen dhcp eller routerfunksjon i d-linken.. Lenke til kommentar
metropol Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Ok takker for gode innspill. Ser av mange forum at man sliter med D-Link routerne jevnt over. Ligger en artikkel på digi hvor høvdingen for d-link i norge legger mye av skylden på dårlig strømforsyning og at du kan få en ny vederlagsfritt ved å ringe d-link norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå