HoaXed Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Heisann.. Jeg vet at det er mulig å finne ut av når en fil sist ble åpnet.. Men.. er det mulig å få en komplett liste over når de er åpna.. ! Og.. Finnes det noen mulighet for å finne ut hvem mapper som er åpnet..?? *haster litt* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 er dette under *NIX eller Windows? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 På UNIX har du vel bare siste aksesstid, og du er ikke en gang garantert dette tror jeg siden det kan skrus av i fstab (har gjort det selv). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Info i NTFS: Sist åpnet Sist endret Laget Hvem som laget den Hvem som eier den Hvem som har rettigheter til å Endre, Åpne Liste filer Lese Skrive og det er det. En mappe blir ikke åpnet sånn som en fil Mappe pg fil er det samme på filsystem nivå, men en mappe blir ikke åpnet på samme måte og stengt som andre filer. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Under Linux er det man 2 stat som gjelder, men ta en titt på det A_N_K nevner. Jeg har også slått av dette (noatime) siden det tar litt ekstra tid å oppdatere informasjon om aksesstid hver gang man er innom en fil. ... struct stat { dev_t st_dev; /* device */ ino_t st_ino; /* inode */ mode_t st_mode; /* protection */ nlink_t st_nlink; /* number of hard links */ uid_t st_uid; /* user ID of owner */ gid_t st_gid; /* group ID of owner */ dev_t st_rdev; /* device type (if inode device) */ off_t st_size; /* total size, in bytes */ blksize_t st_blksize; /* blocksize for filesystem I/O */ blkcnt_t st_blocks; /* number of blocks allocated */ time_t st_atime; /* time of last access */ time_t st_mtime; /* time of last modification */ time_t st_ctime; /* time of last status change */ }; ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå