Gå til innhold

X800XL pris og tilgjengelighet

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lest en god del tester av X800XL i den siste tiden, og jeg synes det er ett "siklekort" som bare skal koste $349. Jeg har sett på prisguiden, og jeg finner kun kort til 3300 kroner, noe jeg mener er ganske feil, siden:

$349x6.2 (dagens kurs)x1.24 (moms)=2683,112. Er det noe jeg har misforstått, eller skal kortene koste 3300kr, fordi da faller siklefaktoren ganske mye.

BTW: Nårtid kommer kortene? Og vil PCI-e/AGP broen komme snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har lest en god del tester av X800XL i den siste tiden, og jeg synes det er ett "siklekort" som bare skal koste $349. Jeg har sett på prisguiden, og jeg finner kun kort til 3300 kroner, noe jeg mener er ganske feil, siden:

$349x6.2 (dagens kurs)x1.24 (moms)=2683,112. Er det noe jeg har misforstått, eller skal kortene koste 3300kr, fordi da faller siklefaktoren ganske mye.

Du kan ikke regne om direkte fra USA pris på denne måten. Vanligvis er den enkleste måten å regne om på å gange $ prisen med 10 for å få pris i Norske kroner. Det pleier å stemme sånn omtrent noe det også gjør med eksempelet ditt.

Tilgjengelighet vet jeg ikke noe om men kan jo i sakens anledning poste denne: gamers-depot åpent brev til ATI. Where are the cards ?.

Endret av six
Lenke til kommentar
Clearly pricing is an important factor for this board and mere hours before this review was due to be published ATI advised that, as they are currently in full production and they have been able to asses the situation (probably yields and current memory prices) better, the X800 parts would have revised suggested pricings of $299 for this X800 XL board (down from the previously suggested $349) and $199 for the standard X800 (from the previous suggested price of $249).
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk slik at kortet skal koste enda mindre, 299$. For å få norsk pris kan du gange med 8, det gir en ganske god tilnærming.

EDIT: Jeg må lære meg å lese hele tråden før jeg poster. Jeg ser noen sier at man skal gange med 10, men det gir ikke et riktig bilde. Bare prøv med et par skjermkort på nettbutikkene, og sammenlign med noen amerikanske. Uansett det kortet som ligger i prisguiden er vivio og dual-dvi, noe som sannsynligvis koster ekstra. I tillegg har ikke prisen endret seg på dette kortet siden ATI gikk ut å sa at kortene skal selges for 299 dollar. Bare vent, så kommer det billigere kort enn dette.

stigk

Endret av StigK
Lenke til kommentar
Tilgjengelighet vet jeg ikke noe om men kan jo i sakens anledning poste denne: gamers-depot åpent brev til ATI. Where are the cards ?.

Ja, er enig i dette...

Særlig det som står på side 2 om ATi sine flipp flopp handliger...

Blir sommsagt veldig spennende fremover. R520 som er neste brikke fra ATi bygger fremdeles på R300 arkitekturen, selv om det er gjort ganske mye endringer, og det er ikke noe hemlighet at ATi ikke lagde R300 arkitekturen selv, den kom fra et firma de kjøpte opp som hette ArtX

Det siste halve året synes jeg iallefall vi har sett et ATi på deffansiven

Lenke til kommentar

Og, må jo tenke på at de norske webshoppene skal tjene litt på korta også da...

Sant det at R300 arkitekturen har hatt med folk "utenifra", ATi kjøpte opp ArtX, samma som nVidia kjøpte opp 3DFx og akkumulerte teknologi derfra.

Det å si at ATi ikke i det hele tatt var med å lage R300 arkitekturen er vel å ta litt hardt i? Hvor er fakta som sier at R300 er 100% ArtX sin [GDI]Raptor? :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe , det er desverre ikke noe du kan gjøre med [GDI]Raptor s nedlatende måte å snakke om alt som heter ATI og radeon. har ikke mer en en knipe av hans poster rundt ATI og radeon som ikke hr vært avdet negative slaget. jeg tar alle uttalelser fra han med en klype salt og litt sukker til. :tease:

ellers så blir det vel litt feil å si at X00XL koster det samme som 6800GT, det vil i dollar koste 100 mindre, dette vil tilsvare en pris runt 500-800 billigere en diverse 6800GT modeller, og med lik eller bedre ytelse er det jo ikke vanskelig å bestemme seg for hva man velger.

PS: [GDI]Raptor , prøver du egentlig å si at det lille firmaet som "lagde" R300 brikken er bedre enn giganten Nvidia?..... :hmm:

Lenke til kommentar

Det er riktig som enkelte sier her at 8 x prisen i dollar er en grei måte å regne på. Jeg vil likevel tro at x800xl vil ligge i underkant av 3000 i begynnelsen.

:Edit Kan legge til at foreløpige priser i prisguiden ikke er særlig pålitelig sålenge jeg ikke tror noen norske forhandlere har fått priser enda.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...