Gå til innhold

Kåring av forumets minst likte film


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes du, Kyrre, slenger litt for hyppig ut om kvaliteten på aspekter av filmproduksjoner som argumenter for å definere noe som bra eller dårlig. Spesielt i dagens rekke av filmer og måten de blir produsert på, nytter det ikke å begynne å snakke om komponering, redigering og flere andre tekniske sider, for vi er faktisk så utviklet at det er allmen viten hvordan et individ oppfatter ditt, datt og blablabla.

 

Hva er dette? Formuler deg klarere.

Dette er: du definerer ikke hva som er bra eller dårlig, selv om du tror det.

 

Hva gode karakterer i aviser angår, så har det null og niks å si. Flere store kritikere i USA har nevnt at det er en hverdagslig bedrift å betale en avis for å 5er eller 6er. Nå tror jeg ikke dette er tilfelle når det gjelder Ringenes Herre, men det blir liksom lite sammenlignings grunnlag, når ikke alle prikkene på terningen betyr det samme.

 

Hvem har egentlig gjort deg til filmekspert? Hva slags utdanning har du innen filmmediet og filmspråk? Jeg har fått med meg at du har gått to år på media og kommunikasjon, der en lærer lite eller ingenting relevant. Anmeldere vet hva de snakker om, og de snakket fint om Ringenes Herre.

 

At jeg er filmekspert er dine ord, for det har jeg aldri sagt. Hva vet du forresten om hva jeg har lært på media? Sant er det at jeg lærte fint lite om filmhistorie der, men er man interessert nok plukker man opp en del ting som er nyttig. Å fordype seg i film i flere år hjelper en del bedre, og det er derfor det finnes vanvittig mange dyktige filmsynsere her inne.

 

Anmeldere vet hva de snakker om? Betyr det at jeg også vet hva jeg snakker om, for jeg anmelder også film. Hvor utdanner man seg til filmanmelder? Jeg vet at anmelderne i Stavanger Aftenblad anmelder ut fra egen smak, noe som "din gode venn" Henning Larsen er veldig i mot. Anmeldere som legger noe til grunn for det de sier er noe annet.

 

Ta for eksempel Ebert & Roeper som elsker Jackie Brown - en lite kritiker/publikumsrost film. Du må nok fint innse at smak er individuelt og objektive meninger kan man se langt etter for det finnes ikke.

 

Vi kunne godt dannet en gruppe på forumet som hadde slaktet LOTR på flere punkter. De fleste liker disse filmene og det er min (personlige) oppfatning at hvis en film skal bli betegnet som god, må den være elsket av allmenheten.

 

Haha! Og Ringenes Herre er ikke elsket av allmenheten? Tja, et par nuller med millionbetegnelse bak antall fans, betyr vel ingenting?

 

Her misforstod du meg nok litt. Mulig jeg ordla meg litt dårlig, men poenget mitt var at Ringenes Herre er elsket av allmenheten. Blir litt sørpete det jeg sier av og til.

 

Det virker som om du tror du har større rett å uttale deg om film enn andre og at det du sier veier tyngre fordi du har "kritikere bak deg" samt millioner av mennesker. Du har kanskje fått med deg at emnetittelen tilsier "forumets minst likte film" og at det er flere her som ikke liker Ringenes Herre, blant andre brukere som vet veldig godt hva de snakker om imo.

 

Kan ikke du skrive hva som er så bra med det filmtekniske til Ringenes Herre, siden du tydeligvis er en større ekspert enn undertegnede. Altså - forklare hvorfor det overhode ikke er mulig å hate Ringenes Herre.

 

Vennligst hilsen LOTR-fan :)

 

Edit: Er forresten veldig lite tilhenger av personlige antydninger når en sak som film diskuteres. Har faktisk ikke så mye med noe som helst å gjøre.

Ok wh1te.

 

At du er filmekspert er mine ord ja, men når du er konstant arrogant i hver eneste film diskusjon som oppstår kommer den påstanden. :)

 

Kan ikke du skrive hva som er så bra med det filmtekniske til Ringenes Herre, siden du tydeligvis er en større ekspert enn undertegnede. Altså - forklare hvorfor det overhode ikke er mulig å hate Ringenes Herre.

 

Og igjen, at jeg er mer ekspert enn deg, er dine ord.

 

En ting er at anmeldelser er subjektive meninger fra avisdudes, men når jeg aldri har lest en eneste anmeldelse som er RH negativ (iallefall ikke i slik grad som her). Derfor finner jeg dere her som ikke liker ringenes herre, merkelige. Men så påstår du at du er fan, og så vet jeg faen ikke. Men uansett. Aftenbladet skriver etter egen smak? Javel, det var oppklarende, for jeg har omtrent aldri vært enig med Arild Abarahamsen. Hvordan utdanner en seg som anmelder? En utdanner seg innen film på en filmskole, og formidler kunnskapene sine på papiret.

 

Min "gode venn" Henning Larsen? Hva faen mener du med det?! Når har jeg påstått at han er min gode venn?! Selvom han og faren min er godt bekjent. Det eneste JEG har sagt, er at Henning Larsen har satt to av mine filmer opp som forfilmer på kino. Hvorfor prøver du uansett å slå under beltespennet på den måten? Har jeg nevnte at jeg liker at Aftenbladet skriver etter egen smak, eller at Henning Larsen har sagt pene ting om RH?

 

Hva vet du forresten om hva jeg har lært på media? Sant er det at jeg lærte fint lite om filmhistorie der, men er man interessert nok plukker man opp en del ting som er nyttig. Å fordype seg i film i flere år hjelper en del bedre, og det er derfor det finnes vanvittig mange dyktige filmsynsere her inne.

 

.. og jeg har selvfølgelig ingen interesse for filmmediet? Jeg har vel trolig "eksprimentert" og fordypet meg omtrent like lenge som deg? At jeg ikke går på media er forresten rådet fra han der "gode kompisen" min på Kino 1.

 

Men nå vet jeg at du slår tilbake med alt du har og at denne diskusjonen aldri ender. Så jeg venter i spenning. :)

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
En ting er at anmeldelser er subjektive meninger fra avisdudes, men når jeg aldri har lest en eneste anmeldelse som er RH negativ (iallefall ikke i slik grad som her). Derfor finner jeg dere her som ikke liker ringenes herre, merkelige.

Vel, noen må jo reise seg opp og bestride den tanken. Jeg er rett og slett bekymret for at mange anmeldere ikke tør å slakte Ringenes Herre. Rett og slett pga den enorme kommersielle verdien filmen har, for ikke å snakke om hvilken publisitet den enkelte anmelderen ville ha fått.

 

Jeg så faktisk hele triologien her en dag sammen med et par skrotinger. (Les: filmnerder.) Og dommen vår lød:

 

Fantastisk vakker film, men argh så platt og kjedelig. Og om vi skulle kaste en terning(er)? Jo, da hadde det blitt noe sånn som dette:

 

LotR - Fellowship of the Ring: 3

LotR - The Two Towers: 4

LotR - Return of the King: 4+

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
At du er filmekspert er mine ord ja, men når du er konstant arrogant i hver eneste film diskusjon som oppstår kommer den påstanden.

 

Jeg er ikke arrogant, eller det er ikke meningen i alle fall, men at jeg fremstår slik kan jeg være enig i.

 

Men så påstår du at du er fan, og så vet jeg faen ikke.

 

Jeg prøver bare å belyse saken fra begge sider, men det får jeg ikke lov til?

 

Aftenbladet skriver etter egen smak? Javel, det var oppklarende, for jeg har omtrent aldri vært enig med Arild Abarahamsen.

 

Nettopp. Han skriver for seg selv og ingen andre. Han baserer for det meste karakteren og kommentarene på egne opplevelser under filmen.

 

Hvordan utdanner en seg som anmelder? En utdanner seg innen film på en filmskole, og formidler kunnskapene sine på papiret.

 

Det tviler jeg sterkt på. Mulig jeg tar feil. Kan være det var dette du mente, men jeg ville tro de studerte filmvitenskap og filmhistorie, om de virkelig hadde ambisjoner. Da hadde ikke anmeldelsene sett ut som de gjør i norske aviser.

 

Min "gode venn" Henning Larsen? Hva faen mener du med det?

 

Spydighet kalles det. My bad.

 

Hvorfor prøver du uansett å slå under beltespennet på den måten?

 

Jeg visste ikke at du tok det slik. Jeg opplevde forresten at du prøvde på det samme.

 

.. og jeg har selvfølgelig ingen interesse for filmmediet? Jeg har vel trolig "eksprimentert" og fordypet meg omtrent like lenge som deg?

 

Det vet jeg ingenting om, men det har du helt sikkert.

 

At jeg ikke går på media er forresten rådet fra han der "gode kompisen" min på Kino 1.

 

Hvis du satser på film, så er nok media veien å gå.

 

Les pm.

Lenke til kommentar
FAEN! Ringenes Herre? Suger? Kan dere NOE som helst om kameraføring, manus, eller klipping, stemmning, følelser, filmmusikk? Om produksjonskvalitet!

Det eneste jeg trenger å "kunne" for å vite hva jeg mener om RH-filmene, er hva JEG foretrekker og liker. Jeg synes RH er overprodusert, pent å se på, og fryktelig, fryktelig kjedelig. Fungerer dårlig som film, spør du meg. Blir bare èn eneste langtrukket smørje av funky kostymer, jallamusikk, spesialeffekter og monotone bilder. Pent å se på, kjedelig å se på, på lik linje med peisen.

 

Og nei, en film må ikke ha hverken perfekt eller finpolert visualitet for å være spennende og god. Mange veldig "tilfeldige" (selv om dette ofte er svært gjennomtenkt) filmer fungerer veldig godt.

Lenke til kommentar
Og nei, en film må ikke ha hverken perfekt eller finpolert visualitet for å være spennende og god. Mange veldig "tilfeldige" (selv om dette ofte er svært gjennomtenkt) filmer fungerer veldig godt.

Det der er jeg veeeelidg enig i, og det finnes utallige eksempler på det. Men av alle filmer og si suger... ikke si LOTR. Herrejsus, de filmene gir meg jo bare gåsehud - og det er det bare Braveheart ellers som gjør!

 

FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDOOOOOOOOM!!!!

 

Da får SkyMarshall gåsehud!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
En ting er at anmeldelser er subjektive meninger fra avisdudes, men når jeg aldri har lest en eneste anmeldelse som er RH negativ (iallefall ikke i slik grad som her). Derfor finner jeg dere her som ikke liker ringenes herre, merkelige.

Vel, noen må jo reise seg opp og bestride den tanken. Jeg er rett og slett bekymret for at mange anmeldere ikke tør å slakte Ringenes Herre. Rett og slett pga den enorme kommersielle verdien filmen har, for ikke å snakke om hvilken publisitet den enkelte anmelderen ville ha fått.

 

Jeg så faktisk hele triologien her en dag sammen med et par skrotinger. (Les: filmnerder.) Og dommen vår lød:

 

Fantastisk vakker film, men argh så platt og kjedelig. Og om vi skulle kaste en terning(er)? Jo, da hadde det blitt noe sånn som dette:

 

LotR - Fellowship of the Ring: 3

LotR - The Two Towers: 4

LotR - Return of the King: 4+

Jeg kan dessverre ikke ta dine innlegg angående film seriøst lenger,grunnet dine uttalelser som dette.

Rob Van Dame og Rey Mysterio i imho de råeste wrestlerne der ute. Makan til tricks skal du lete lenge etter - enormt show!

 

Speed 2 er min "favoritt grisedårlig film",av de nevnte.

Lenke til kommentar

Av de jeg har sett, da nominerer jeg:

 

-Garfield the movie

-Jeg likte ikke ringenes herre filmene (fant dem altfor lange og kjedelige, men hei, det er bare min mening. Orker ikke at alle begynner, det var kogne filmer. Min mening!)

-28 days later

 

Det er de filmene jeg kommer på i farten. Kan se om jeg kan komme med noe mer en annen dag.

Lenke til kommentar
@ MacManus: Grunnen til at det bli pes og mas rundt LOTR-filmene her inne, er fordi folk faktisk putter dem i en tråd hvor de værste filmene som er sett listes opp. Og Ringenes Herre er ikke akkurat verdig en plass her. Da har man iallefall ikke sett mye film. Men det er greit. Jeg skulle bare nevne det.

Er det ikke akkurat de som har sett såpass mye med film som innser at denne filmen faktisk ikke er så spektakulær?

 

Det har fortsatt bare med meninger å gjøre, så hvis noen ikke likte en film du digget er de ikke mindre "filmekspert" av den grunn. Helt latterlig å basere alt om en person på én film, der man enten må like den eller være idiot. Jeg kan komme på flere eksempler på hjernedøde 2fast2furious-diggere som elsket RH...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...