Gå til innhold

Kåring av forumets minst likte film


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Trashy teatralsk tribalinspirert fantasy

På hvilken måte, hvilket plan?

Akkurat det var mest på grunn av kostyme og setdesign.

 

Jeg har ikke tenkt å skrive noen lang detaljert analyse av den filmen. Jeg syns den var fæl, enkelt og greit.

Does it for me. Setter den opp.

Lenke til kommentar

Stemmer for Daredevil jeg også, dårligste filmen jeg har sett i nyere tid... Kan også liste opp noen andre jeg ikke har så veldig sansen for;

Ringenes Herre-trilogien (av samme grunn som de fleste andre som har lista den, er ikke storfan av fantasy sjangeren, så disse filmene ble uutholdelig lange og trøtte for min del)

Underworld (rett og slett for dumt konsept etter min mening, dog noen kule effekter)

Bring It On (trenger vel ingen spesiell forklaring)

 

Sikkert mange fler...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

@ wh1te : Du skjønte posten min sant? Det er heva over enkvar tvil at du og mange mange andre her har mykje meir forståelse for kva film egentlig er og skal vere for å bli en god film.

 

Men lekmannsmeininga må også få lov til å komme fram. Var egentlig berre det eg ville sei

 

King Arthur kan vere bra film det for det eg veit..:)

Lenke til kommentar

Jeg er imot at ringenes herre filmene er på listen. De er nominert på helt feil grunnlag. Grunnen til at den er på listen er at de som har nominert filmene ikke liker fantasy filmer.

Jeg er lei av folk som rakker ned på ringenes herre filmene. De skal selvfølgelig få lov til å mene hva de vil, men de filmene er ikke laget for de som ikke liker Tolkien sitt univers. Så jeg blir litt provosert når folk sier at filmene suger etc.

 

Så jeg vil at de skal fjernes i fra listen, er bare noen hardbarka lotr hatere som vil ha dem der uansett.

Lenke til kommentar
Jeg er imot at ringenes herre filmene er på listen. De er nominert på helt feil grunnlag. Grunnen til at den er på listen er at de som har nominert filmene ikke liker fantasy filmer.

Jeg er lei av folk som rakker ned på ringenes herre filmene. De skal selvfølgelig få lov til å mene hva de vil, men de filmene er ikke laget for de som ikke liker Tolkien sitt univers. Så jeg blir litt provosert når folk sier at filmene suger etc.

 

Så jeg vil at de skal fjernes i fra listen, er bare noen hardbarka lotr hatere som vil ha dem der uansett.

Støtter forsåvidt det.

Grunnen til at noen ikke liker den er mer hypen enn filmene i segselv.

Hypingen sugde hardt ja. Jeg kjenner ingen gås som ikke dro for å se de filmene fordi "man måtte se de". Så av en eller annen grunn finner jeg det nesten forfriskende å møte folk som ikke liker filmene, og det til tross for at jeg liker de selv.

 

Men å ha den med i en "forumets minst likte film"-tråd virker for meg litt teit når vi alle vet at den mer sannsynelig faktisk kunne _vunnet_ en motsatt kåring i mest likte film her.

 

S,

Lenke til kommentar

Puh. Hadde det ikke vært for Uderzo og Svankmajer sine siste poster så gud, jeg hadde utbrutt en del verre ting en det som kommer. Anyways:

 

FAEN! Ringenes Herre? Suger? Kan dere NOE som helst om kameraføring, manus, eller klipping, stemmning, følelser, filmmusikk? Om produksjonskvalitet! Kjedelig? For guds skyld, jeg har vel aldri likt fantasy noe særlig jeg. Men Ringenes Herre er ikke kjedelig et sekund! Det er bare herlig billedkomposisjon, farger, usikter og stemmning gjennom hele trilogien! Jeg elsker filmene! Hva sier egentlig 11 Oscar dere? Hva sier 6'er etter 6'er i alle verdens aviser dere? Det er GODE filmer! Faen, så provesert jeg blir. Jeg hadde faktisk aldri trodd at du hadde noe imot disse fantastiske filmene wh1te. Og jeg som så naivt trodde du hadde peiling på film. Noen har det visst bare verbalt.

Lenke til kommentar
FAEN! Ringenes Herre? Suger? Kan dere NOE som helst om kameraføring, manus, eller klipping, stemmning, følelser, filmmusikk? Om produksjonskvalitet! Kjedelig? For guds skyld, jeg har vel aldri likt fantasy noe særlig jeg. Men Ringenes Herre er ikke kjedelig et sekund! Det er bare herlig billedkomposisjon, farger, usikter og stemmning gjennom hele trilogien! Jeg elsker filmene! Hva sier egentlig 11 Oscar dere? Hva sier 6'er etter 6'er i alle verdens aviser dere? Det er GODE filmer! Faen, så provesert jeg blir. Jeg hadde faktisk aldri trodd at du hadde noe imot disse fantastiske filmene wh1te. Og jeg som så naivt trodde du hadde peiling på film. Noen har det visst bare verbalt.

:yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
FAEN! Ringenes Herre? Suger? Kan dere NOE som helst om kameraføring, manus, eller klipping, stemmning, følelser, filmmusikk? Om produksjonskvalitet! Kjedelig? For guds skyld, jeg har vel aldri likt fantasy noe særlig jeg. Men Ringenes Herre er ikke kjedelig et sekund! Det er bare herlig billedkomposisjon, farger, usikter og stemmning gjennom hele trilogien! Jeg elsker filmene! Hva sier egentlig 11 Oscar dere? Hva sier 6'er etter 6'er i alle verdens aviser dere? Det er GODE filmer! Faen, så provesert jeg blir. Jeg hadde faktisk aldri trodd at du hadde noe imot disse fantastiske filmene wh1te. Og jeg som så naivt trodde du hadde peiling på film. Noen har det visst bare verbalt.

Ta det litt med ro nå. Det virker som om Ringenes Herre er mer elsket enn hatet her, så jeg må derfor fjerne den.

 

Personlig er jeg fan av Ringenes Herre, men jeg synes ikke Jackson har den episke stilen som trengs for å lage et stykke skinnhellig nok til å bli sett på som "larger than life". Jeg synes du, Kyrre, slenger litt for hyppig ut om kvaliteten på aspekter av filmproduksjoner som argumenter for å definere noe som bra eller dårlig. Spesielt i dagens rekke av filmer og måten de blir produsert på, nytter det ikke å begynne å snakke om komponering, redigering og flere andre tekniske sider, for vi er faktisk så utviklet at det er allmen viten hvordan et individ oppfatter ditt, datt og blablabla.

 

Hva gode karakterer i aviser angår, så har det null og niks å si. Flere store kritikere i USA har nevnt at det er en hverdagslig bedrift å betale en avis for å 5er eller 6er. Nå tror jeg ikke dette er tilfelle når det gjelder Ringenes Herre, men det blir liksom lite sammenlignings grunnlag, når ikke alle prikkene på terningen betyr det samme.

 

Oscar har mistet veldig lite status, i alle fall blant unge filmelskere. Jeg tar en slik pris veldig høytidelig, men ikke noe mer enn at jeg blir forbanna hvis ta en "beste manus" blir gitt til helt feil film. Uansett hvor mye den er promotert, skal ikke det bety allverden.

 

Du nevner manus. Har du i det hele tatt lest manuset til Ringenes Herre? Jeg liker det ikke så fryktelig godt. For det er faktisk Peter Jackson sin vanvittig løsrevne stil som redder disse filmene. Selv om kameraføringen grenser mot det litt for uhøytidelige og uprofesjonelle noen ganger, holder PT seg på et plan som ikke kan nærmes av mange.

 

Vi kunne godt dannet en gruppe på forumet som hadde slaktet LOTR på flere punkter. De fleste liker disse filmene og det er min (personlige) oppfatning at hvis en film skal bli betegnet som god, må den være elsket av allmenheten. Verken kritikere eller priser kan forandre på dette. Jeg satt den opp fordi jeg øynet en mulighet for at den ikke var så likt som den faktisk er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...