Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med klokking


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å prøve å klokke litte grann jeg har en intel p4 1,7 gigaherts prossessor å jeg har 513 mb ram fra samsung.

 

De er stilt sånn her:

 

Frequency: 100 og 133 på den andre

Cas# latency: 2.0 og 2,5

ras# to #cas: 2 og 3

ras# precharge: 2 og 3

tras: 5 og 6

 

Burde jeg stille dem likt? isåfall hva burde jeg stille dem til ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei StIFfmasT, og velkommen til forumet.

Du har nok 512 MB ram, og de er av forskjellig hastighet (100 & 133). Dette betyr at

ALL rammen din ikke går fortere enn den langsomste, i dette tilfelle 100MHz brikken din. Du vil få bedre ytelse hvis du tar ut den 100 Mhz brikken din og setter i en 133Mhz brikke. Foruten dette, råder jeg deg til å lese den guiden om hvordan overklokke øverst i forumet !

 

mvh r.

Lenke til kommentar
Hvordan stiller jeg rammen ordentlig ? Burde jeg stille dem opp eller ned får å få mest effekt ?

 

Hvordan merker jeg at systemet er ustabilt? Hva må jeg gjøre får å få det stabilt ?

Har en intel p4 1,7 gigaherts prossessor har klokka den til 1,9 Kan jeg klokke mer?

Hvor mye ?

Er systemet veldig ustabilt merker du det fort........(reboot, blue screen, frysing, spill hopper plutselig tilbake til windows osv)

 

Men hvis du vil teste om det er 100% stabilt laster du ned prime 95, og kjører en torture test.

 

Om du kan klokke din Cpu lengre er det umulig og vite, kommer an på hvor "god" den chippen du har er, om kommer også mye an på hvilken kjøling du har montert.

 

mvh Blue-Sky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...