Gå til innhold

Den nye Nokia communicatoren får slakt av ITavisen

Anbefalte innlegg

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305091

slide4766.jpg

Nokia har sluppet oppfølgeren til toppmodellen Nokia 9210. Problemet er bare at mobiltelefonen er skandaløst treg.

På forsiden av telefonen benytter telefonen Series 40-systemet og selv her er det flere menyvalg som gjør at man må vente i flere sekunder.

På utsiden er det nok en flott fargeskjerm (65 536 farger), som blant annet brukes til å ta bilder med det som er et skuffende VGA-kamera. Her er også nummertastaturet plassert. Prøver man å skrive en SMS på farten finner man også fort ut at dette nummertastaturet av en eller annen merkelig grunn mangler T9-ordbok.

Velg alt annet

Hadde det ikke vært for den utrolig svake prosessoren ville telefonen ligget oppe i toppen. Sony Ericsson P910i, HP iPaq h6340 og QTEK 9090 er imidlertid mye bedre alternativer for den profesjonelle mobilbrukeren. For en skuffelse.

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305091

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den selv, og må si jeg er skuffet. Det som skulle være den store nyheten på denne, nemlig WLA,N er nesten ubrukelig p.g.a den trege prosessoren. I tillegg savner jeg T9 når man bruker den i "lukket" modus. Blir nok til at jeg fortsetter med P910 inntil videre...

Endret av Mobilfreak
Lenke til kommentar
Hvis du følger litt med på testene til amobil, vil du se at nokia dominerer ytelses testene...

Vil ikke akkurat si at 6630 er en treg mobil!!!

Alle Nokiaer med ny teknologi har vært fantastisk trege. Spesielt symbian-telefonene.

Klapptelefonene de lager er ubrukelige pga treghet.

6630 er kun én av mange.

Lenke til kommentar

Har ikke testa alle "klapp-telefonene" til Nokia, men er sterkt uenig i at Symbian-mobilene til Nokia er trege!!

Klapp-telefonene er i mine øyne ett designerprodukt fra Nokia, så ytelse har nok sikkert ikke vært første pri.

Men når Nokia først lager en proff-mobil, så er det ikke treghet som ødelegger. (uten om 9500 da...)

Lenke til kommentar
Alle Nokiaer med ny teknologi har vært fantastisk trege. Spesielt symbian-telefonene.

Man kan ikke sammenligne f.eks Nokia 6600 med en 3310, det håper jeg du også skjønner. :roll:

Selvfølgelig går en Symbian mobil tregere enn en annen mobil som kun har wap og sms. Dette gjelder ikke bare Nokia.

Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenligne f.eks Nokia 6600 med en 3310, det håper jeg du også skjønner. :roll:

Selvfølgelig går en Symbian mobil tregere enn en annen mobil som kun har wap og sms. Dette gjelder ikke bare Nokia.

Jeg sier ikke at 3310 er bedre fordi den er raskere. Jeg påpeker at Nokias symbiantelefoner er trege, noe de så absolutt er.

Er fullt klar over årsakene til det, jeg påpeker bare fakta.

Dette gjelder også P9xx serien til SE. Alt for treigt for min smak.

Lenke til kommentar

Mobiltesten skriver følgende:

Vår testmodell skal være den samme telefonen som kommer på gaten i disse dager. Den første vi mottok byttet vi fordi den var så treg at vi trodde det var noe galt med den. Gateversjonen er noe forbedret, men på langt nær nok.

Vi føler at vi har vært på kjøretur i en Jaguar med strikkmotor

Synes ikke det høres så supert ut jeg. Ville ihvertfall ikke puttet strikkmotor i MIN jaguar.

Lenke til kommentar
Kan man regne med at firmware-updates vil kunne gjøre noe med hastigheten? Og vil 9300 være like treg??

Jeg vet ikke, men jeg tviler på at lillebror 9300 har sterkere prosessor enn 9500. Ettersom den da bruker samme operativsystem og grensesnitt tviler jeg på at den blir særlig raskere.

Hastighet kan forbedres i firmware, men tror ikke det kommer til å skje.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...