Gå til innhold

Endelig minnekort til 6630?


Limstift

Anbefalte innlegg

http://www.66.com/route66/products.php?cid=NO&prodid=1168 Selger GPS til mange Symbian mobiler på et 256 MB RS-MMC kort, sendte de mail og spurte om det passet til 6630, siden jeg fikk litt lyst på det GPS programmet, fikk bla dette som svar:

 

The Nokia 6630 is not yet supported by ROUTE 66 Mobile 2005 due to the fact that Nokia 6630 requires a new type of RS-MMC Card ("dual voltage"). However please note that this smartphone will be supported starting end of February 2005 when the dual voltage RS-MMC Card will be available.

 

Altsa da er det ikke noe tilgjengelig minnekort på 256 MB til 6630 før i slutten av februar, 1 mnd til med venting... Forresten så hadde det vært veldig fint om Amobil testet den GPS løsningen, som til og med er på norsk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kortet på 512 mb funker det til 6630???? det er det i alle fall 24 på lager av nå... men funker det??? det sto ikke at det var spesielt laget for og passe til nokia 6630 som det sto på det med 128mb... hmmmmm..........

Jeg tror nok ikke det. Det står ikke noe om Dual Voltage i beskrivelsen hos disse minnekortene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville i alle fall vært forsiktig med å bestille fra utlandet, så lenge vi er i "innkjøringsfasen" av salg på de aktuelle minnekortene.

 

I tillegg er det pliktig fortolling av varer over 200 kr:

 

"Forenklet tollbehandling

Alle vareforsendelser med vareverdi på over 200 kroner må fortolles ved import. Det vil si at det alltid må betales merverdiavgift, mens de fleste varegrupper er tollfrie. For at fortollingen skal være så enkel og rimelig som mulig, har Posten laget en forenklet tollbehandlingsløsning for sendinger med verdi 200 – 1000 kroner til privatpersoner. Denne løsningen er godkjent av Tollvesenet og kan benyttes for de fleste varer."

 

Prisene er:

"

Kr 155,- i fortollingspris per oppdrag når Posten fortoller for deg.

Kr 72,- for ekspedisjon per oppdrag når du fortoller selv.

Kr 72,- for forenklet tollbehandling per oppdrag.

"

 

(Fra www.posten.no )

 

Jeg bestilte for et par år siden en datakabel til 3510i fra England. Det ble en dyr kabel, i tillegg til at det gikk f*en så lang tid fra den kom til Norge, til den lå i postkassa mi.

 

Slik lopper Posten folk for penger. Minstebeløpet på 200 kr er sikkert ikke justert siden 1950.

Lenke til kommentar

Det du må passe på er at det er "dine venner" i utlandet som sender deg en gave!!

Insister på at avsender merker tolldeklarasjonen med "gave"!

Om verdien på innholdet ikke er helt "nøyaktig" regnet ut er heller ingen ulempe.

Mine "venner" i Hong Kong er grei sånn sett, har ikke blitt rammet av toll til nå.

Lenke til kommentar

Kommer med noen oppdateringer her, angående minnekort som fungerer i 6630.

 

Du kan i disse dager få kjøpt RS-MMC DV (DualVoltage) minnekort på internett, i størrelsene 64MB, 128MB og 256MB.

 

Her selger de 128MB og 256MB DV RS-MMC minnekort:

http://www.expansys.no/product.asp?code=119201

 

512MB verisjonen er ventet i Mars 2005. Jeg tipper minnekortene kommer til Norg e om ikke så altfor lenge, iverstefall tidlig April.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...