Gå til innhold

Endelig minnekort til 6630?


Limstift

Anbefalte innlegg

Fant dette på ei utenlandsk mobil-forum side;

 

"The 6630 uses special dual voltage rs-mmc cards, which can work with 3,3 V or 1,8 V. The 6630 only supplies 1.8 V to save the power ot the battery. The 32 MB MMC from Vodafone and the original Nokia 64 MB MMC are the only cards currently available for the 6630. Third party mmc cards are expected for the end of febuary/beginnig of march. Until then you have to live with the card, which was in your phone"

 

Vet jo ikke om dette er til å stole på, men hvis tilfelle betyr jo det at vi ikke får kompatible kort før tidligst slutten av februar! Uff! :hrm: Orker snart ikke å vente lenger på kompatible kort.... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg måtte gjøre det etter de hadde somla noe forferdelig... det gikk tre uker tror jeg.... jeg ringte inn og da var pengene på konto dagen etter...!

Fikk svar fra dem dagen etter jeg hadde purret, og de skrev da at de hadde overført pengene. Pengene sto på konto noen få timer etter. Så da er den saken ute av verden.

 

Nå har jeg bestilt en Memory Stick PRO minnebrikke fra MPX til mitt nye Sony digitalkamera, men der blir det forhåpentligvis ikke noe retur.

 

----------------

 

Ja, det tok to dager, så var Memory Stick i hus og kamera, og dermed har alt gått i likeste laget.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

En Dansk mobil-webshop selger 512 MB RS-MMC kort til 6630, http://www.mytrendyphone.dk/shop/default.a...1&productid=916

De leverer varer til Norge og Sverige også.

 

Siden det har vært så mye tull rundt minnekortene til 6630, så sendte jeg dem en mail;

 

Utdrag: Dere skriver at minnekortet passer til Nokia 6630. Kan dere garantere det? Får jeg igjen pengene om jeg kjøper det og det ikke passer til Nokia 6630?

 

Svar:

 

Hej,

Vi kan garantere at de passer på 6630 ellers har du altid 14 dages fortrydelsesret.

 

Med venlig hilsen / Regards / Mit freundlichen Grussen

Silvan Popovic

Sales Manager

 

www.MyTrendyPhone.dk

E-mail: [email protected]

Tlf.: +4528262802

Fax.: +4548142565

Lenke til kommentar
En Dansk mobil-webshop selger 512 MB RS-MMC kort til 6630, http://www.mytrendyphone.dk/shop/default.a...1&productid=916

De leverer varer til Norge og Sverige også.

 

Siden det har vært så mye tull rundt minnekortene til 6630, så sendte jeg dem en mail;

 

Utdrag: Dere skriver at minnekortet passer til Nokia 6630. Kan dere garantere det? Får jeg igjen pengene om jeg kjøper det og det ikke passer til Nokia 6630?

 

Svar:

 

Hej,

Vi kan garantere at de passer på 6630 ellers har du altid 14 dages fortrydelsesret.

 

Med venlig hilsen / Regards / Mit freundlichen Grussen

Silvan Popovic

Sales Manager

 

www.MyTrendyPhone.dk

E-mail: [email protected]

Tlf.: +4528262802

Fax.: +4548142565

Ja der sier du noe. Lurer på om de virkelig passer. Er jo "noname" brikker, dvs at det ikke er noe merke. Men de var jo enormt dyre. Samme kort på MPX koster jo 431,- kr..

Lenke til kommentar

Tviler på at de virker. Fant på en nettside:

 

From mobile-review.com: DualVoltage RS-MMC cards are used here to prolong battery life. And if the cards we are used to work with a voltage of 3W then cards in Nokia 6630 with 1.8W. A card of 64 MB is included into a delivery package and changing the card for some more capacious will be hard in the nearset future. Third party manufacturers do not produce DV RS-MMC cards and Nokia offers only 64 Mb ones. That's not enough for today and some improvements may be expected only in the first quarter of the next year, third party cards will appear in March or a bit later. That's curious that we didn't manage to find even 64 Mb cards by Nokia in retail networks
Lenke til kommentar

Var innom Telekiosken på Storo Storsenter her om dagen, han sa han hadde solgt noen minnekort til 6630, men hadde ikke noen på lager nå. Merket var Lexar. Han kunne bestille opp et 512 MB kort til meg for 1000 kr! Men det synes jeg var alt for dyrt!

 

Har søkt litt rundt på nettet men ikke kommet over noen RS-MMC minnekort fra Lexar, fant bare vanlige MMC kort fra de...

 

Ellers så spurte jeg www.MyTrendyPhone.dk hva et 512 MB RS-MMC ville koste å sende til Norge:

 

Hej,

 

Prisen uden dansk moms er 519,2 kr. og porto er 19 kr. til Norge. Toll

plejer vore kunder ikke at betale, men hvis du er uheldig kan det godt være

at du skal betale norsk toll.

 

Med venlig hilsen / Regards / Mit freundlichen Grussen

 

Silvan Popovic

Sales Manager

 

www.MyTrendyPhone.dk

E-mail: [email protected]

Tlf.: +4528262802

Fax.: +4548142565

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt dette kortet? Noen som vet med sikkerhet at det passer 6630? Man kan jo nesten ikke stole på disse nettbutikkene når de sier at det skal passe...

 

Noen som vet om det finnes 1 gig kort til 6630?

Jeg tror ikke at det passer, av to grunner:

1) At butikken understreker at du kan sende kortet i retur hvis det ikke virker (det vil si at de _tror_ det virker - tror ikke de kjenner til problemstillingen):

2) At flere velrennomerte nettsider skriver at du først kan få riktig type minnekort fra mars av.

Lenke til kommentar

Det ser ut som Samsung produserer disse såkalte "Dual Voltage" minnekortene.

Men bare opp til 256MB .. Ikke 512 MB enda.

 

Dere kan lese det her:

http://www.samsung.com/Products/Semiconduc..._cd=FME02020102

 

De tre nederste minnekortene på listen er Dual Voltage, med en operation voltage på 1.5V til 1.95V. Og på dem står det "Mass Production". Rart at de ikke har kommet til Norge enda da? Og jeg tror nok at Samsung sine kort ville virket.

Lenke til kommentar

Tror ikke disse kortene funker heller! de som jeg bestilte fra mpx var også "dual voltage" med riktig volt mengde og alt... memory corp sa jo til og med at de hadde testet kortene og at de helt garantert ville funke! men av en eller annet grund så bare funket de ikke! men skulle det ikke komme noen fra sandisk snart da??? noen som har hørt noe om det???

Endret av SkorpuZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...