iBook Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei Står litt fast, så kunne trengt litt hjelp for å bevege meg i riktig retning... Har klart å lage inputsiden til en gjestebok, og får også opp siden som viser hva som er skrevet. Dette var overraskende lett å få til, selv om jeg aldri har programmert før. Men det som blir skrevet i gjesteboken blir jo ikke lagret! Derfor lurte jeg på: må jeg lære meg database for å få lagret hilsenene i gjestebok? dvs mysql? Her er "gjesteboken": http://saraostby.com/felixtigris/nyheter/g.../gjestebok.html trenger altså bare å vite hva jeg nå må lære meg mer om, så ha tolmodighet med at jeg stiller et såpass nybeg spm! Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Jeg lager også min egen gjestebok Viss du er nybegynner, kan du lese fra gjesteboken ved bruk av .txt filer ... <?php $file = file("innhold.txt"); foreach ($file as $linje) { print $linje . ""; } ?> Lager du en innhold.txt og innholdet er "hei", så blir det skrevet "hei" i gjesteboken... Bruk fwrite til å skrive til .txt filen din Fwrite() Du kan ta en titt på mitt eksempel ved bruk av disse kommandoene her Endret 17. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 hvorfor har du med . "" i din printsetning? Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 En feil... Men den gjør ingen sakder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå