zhitler Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har et lille problem jeg håper noen kan hjelpe meg med her.. Finner ikke sata disken under installasjon av ny Xp pro. Gjør igrunn alt som står i boka,må Switche til Ide mode i Bios for å kjøre singel sata disk. Og ser igrunn ikke ut som det hjelper,under oppstart finner den disken Serial Ch1 master Samsungspinpoint Serial Ch0 master no device Ser vel ut som det starter i raid,men prøver å installere disse under oppstart (F6) men finner fremdeles ikke noen disk ..ikke så rart leter vel etter 2..hehe noen som har et forslag..vært og glana litt på Faq på asus hjemmesider uten å bli smartere. Oppsettet er følgende Asus A8V deluxe Fx-53 Corsair Xms 2 Gig 3200LL Samsung Spinpoint 160 sata(skal ha fler) Dvd brenner Dvd rom floppy Ati X800Xt Lenke til kommentar
riigeel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Heisan, fikk du med driver til SATA Promise-kontrolleren på diskett? NForce-settet bruker vanligvis et annet SATA-kontroller-oppsett (integrert i SB? Rett meg hvis feil) som XP finner på egenhånd, VIA (i hvert fall på K8T800-chipsettet, som i dette tilfellet) bruker Promise 378 hvor driver vanligvis kommer med på diskett (F6 under installasjon av XP) Håper det funker Endret 17. desember 2004 av riigeel Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Nei fikk ikke med disk men jeg lagde disk til både Promise sata 378 og Fasttrack..men fant fremdeles ingen harddisk.. Merkelig siden han gjenkjenner den i oppstart..men ikke i Bios,der står det Via Vt6420 1st HDD Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Prøv å last ned en VIA RAID driver med navn "VIARAID220d.zip") fra nettet. Gjorde susen for meg! Lykke til Lenke til kommentar
riigeel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jepp, Gorthaurs tips burde fungere. http://www.asus.com/support/download/selec...20d.zip~zaqwedc Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Dritt at man må lete opp slikt sjøl..hehe Laster ned driver nå,så får man håpe den gjør susen:) Lenke til kommentar
riigeel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Ganske rart, de fleste hovedkort basert på VIA K8T800-settet pleier å ha med diskett. (sikkert en eller annen barnearbeider som hadde pause ) Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Nå gikk jo dette glimrende,takker og bukker:) Nå er det bare 10 timer med oppdatering igjen..hehe Lenke til kommentar
enigma Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Oi oi, tusen takk. Hadde samme problemet, men nå installerte den som bare det ^^ .. men nå har jeg fått ett annet problem >.< Edit: Meeen jeg fikset det. Endelig går ting fremover. Jippi! Mye takket være dette forumet ^__^ Endret 22. desember 2004 av enigma Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 hmm..får max 1 Gig med ram,selvom jeg har 2 Gig i dual:( Noen som aner noe om dette? Noe som må enables i Bios sikkert,men har prøvd å lese meg frem til dette og står ikkeno.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå