Nicklas Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei! Jeg har lastet ned Wine på FC3. Når jeg kjører SteamInstall.exe i Wine så begynner den å installere, men når den kommer til 27% på oppdateringen så kommer det en feilmelding: Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Dette er hva som stod i terminalen: [root@localhost lotheladus]# wine steaminstall.exeWarning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Can't match system time zone name "CET" to an entry in TZ_INFO fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Please add appropriate entry to TZ_INFO and submit as patch to wine-patches fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Can't match system time zone name "CET" to an entry in TZ_INFO fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Please add appropriate entry to TZ_INFO and submit as patch to wine-patches ReadStyleSheet: missing style number Last token read was "}" near line 3, position 22. fixme:shell:IShellLinkA_fnGetPath (0x77ccbbf0): WIN32_FIND_DATA is not yet filled. fixme:shell:Stream_WriteLocationInfo writing empty location info Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. fixme:shell:IShellLinkA_fnGetPath (0x77cbbbb0): WIN32_FIND_DATA is not yet filled. fixme:shell:Stream_WriteLocationInfo writing empty location info Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. err:menubuilder:WinMain failed to build menu item for C:\windows\Start Menu\Programs\Valve\Steam\Steam Subscriber Agreement.lnk fixme:shell:IShellLinkA_fnGetPath (0x77cbcb38): WIN32_FIND_DATA is not yet filled. fixme:shell:Stream_WriteLocationInfo writing empty location info Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. fixme:shell:IShellLinkA_fnGetPath (0x77cbcdc8): WIN32_FIND_DATA is not yet filled. fixme:shell:Stream_WriteLocationInfo writing empty location info Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. [root@localhost lotheladus]# fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Can't match system time zone name "CET" to an entry in TZ_INFO fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Please add appropriate entry to TZ_INFO and submit as patch to wine-patches Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. fixme:dialog:MSGBOX_OnInit task modal msgbox ! Not modal yet. fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Can't match system time zone name "CET" to an entry in TZ_INFO fixme:ntdll:TIME_GetTZAsStr Please add appropriate entry to TZ_INFO and submit as patch to wine-patches fixme:dialog:MSGBOX_OnInit task modal msgbox ! Not modal yet. wine: Unhandled exception (thread 0018), starting debugger... Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. WineDbg starting on pid 0x17 In 32 bit mode. err:dbghelp_msc:codeview_process_info Unknown CODEVIEW signature 53445352 in module steamtmp 0x004230ff: movl 0x5dc(%esp),%ecx Wine-dbg>WineDbg terminated on pid 0x17 wine: Unhandled exception (thread 0016), starting debugger... Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_No' was not recognized, defaulting to English. WineDbg starting on pid 0x13 In 32 bit mode. err:dbghelp_msc:codeview_process_info Unknown CODEVIEW signature 53445352 in module steam 0x004230ff: movl 0x5dc(%esp),%ecx Wine-dbg>WineDbg terminated on pid 0x13 Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Vanlig Wine støtter vel ikke Steam, du må nok ha Cedega (før WineX) Cedega koster $5 Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Vanlig Wine støtter vel ikke Steam, du må nok ha Cedega (før WineX) Cedega koster $5 Hmmm .... er ikke alt gratis til linux da? EDIT: Nå får jeg ikke brukt yum engang Hvordan fjerner man Wine? Får denne meldingen opp når jeg skriver yum: [lotheladus@localhost ~]$ yumTraceback (most recent call last): File "/usr/bin/yum", line 8, in ? yummain.main(sys.argv[1:]) File "/usr/share/yum-cli/yummain.py", line 34, in main locale.setlocale(locale.LC_ALL, '') File "/usr/lib/python2.3/locale.py", line 381, in setlocale return _setlocale(category, locale) locale.Error: unsupported locale setting [lotheladus@localhost ~]$ Endret 17. desember 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Vanlig Wine støtter vel ikke Steam, du må nok ha Cedega (før WineX) Cedega koster $5 Hmmm .... er ikke alt gratis til linux da? EDIT: Nå får jeg ikke brukt yum engang Hvordan fjerner man Wine? Får denne meldingen opp når jeg skriver yum: [lotheladus@localhost ~]$ yumTraceback (most recent call last): File "/usr/bin/yum", line 8, in ? yummain.main(sys.argv[1:]) File "/usr/share/yum-cli/yummain.py", line 34, in main locale.setlocale(locale.LC_ALL, '') File "/usr/lib/python2.3/locale.py", line 381, in setlocale return _setlocale(category, locale) locale.Error: unsupported locale setting [lotheladus@localhost ~]$ Nei, alt er ikke gratis. Det du kan gjøre, er å laste ned CVS cedega. Det er gratis. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Det hjelper kanskje å være root (evt sudo) når du skal kjøre yum Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Alt er ikke gratis, men det meste er fritt. Du kan laste ned Cedega gratis fra CVS med dette scriptet: http://cvscedega.linux-gamers.net/ Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det hjelper kanskje å være root (evt sudo) når du skal kjøre yum Har prøvd begge deler. Men leste på en "how to" greie. Det stod at jeg skulle laste ned en driver så jeg lasta ned en nvidia driver. Men når jeg skal installere den så står det at X må være avslått. Hvordan slår jeg den av? Når jeg trykka ctrl + alt + backspace så kom jeg bare tilbake til innloggings ruta. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Gå til en tty (Ctrl+Alt+F1), logg deg inn, og skriv "telinit 3". Dette avslutter X. For å komme tilbake til X igjen, skriv "telinit 5" og trykk "Ctrl+Alt+F7". Endret 17. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Oki. Jeg prøvde å installere det på den linken: Please enter CVS password (3 tries):\033[0;35mPassword is probably\033[0m : \033[0;31mcvs\033[0m CVS password: Jeg kom dit Skjønner ikke helt greia her Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Prøv "cvs" og "cedega" og "cvscedega" og "cedegacvs" som passord i den rekkefølgen. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Prøv "cvs" og "cedega" og "cvscedega" og "cedegacvs" som passord i den rekkefølgen. cvs funka! Lenke til kommentar
Solow Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Fungerte Steam (og CS) med CVS? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med linken http://cvscedega.linux-gamers.net/ får bare spørsmål om å åpne den med Emacs. Kunne trengt en step by step forklaring... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Fungerte Steam (og CS) med CVS?Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med linken http://cvscedega.linux-gamers.net/ får bare spørsmål om å åpne den med Emacs. Kunne trengt en step by step forklaring... 1. Laste ned filen ved å høyreklikke på den og velge "Lagre lenke som". 2. Åpne en konsoll. 3. Naviger til mappen der du har lagret filen du lastet ned. 4. Skriv chmod 755 WineCVS.sh 5. Skriv ./WineCVS.sh 6. Følg instruksjonene. 7. For å starte et Windows program etter installasjon av Cedega skriv cvscedega program.exe Endret 19. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
comicz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Vær oppmerksom på at dersom du virkelig må ha spillet i gang best mulig går du ikke for CVS-versjonen av Cedega, da denne IKKE inkluderer alt av lukkede deler av prosjektet. Allikevel, vil du virkelig ha i gang spillet burde ikke minimumsprisen på 5*3=15 dollar være avskrekkende(dollaren ligger på litt over 6 kroner. En måned koster 5 dollar(30 kroner), og minimum er 3 måneder). Selv om de kjører Linux jobber de ikke gratis! ;-) Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hmmm .... er ikke alt gratis til linux da? Free as in freedom, not free beer.... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 En måned koster 5 dollar(30 kroner), og minimum er 3 måneder). Betyr dette at du kan bare bruke det i 3 månender? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jepp. du kan kjøpe det, men da må du kjøpe det for bruk i minst 3 måneder. Altså du må da ut med 15 dollar. for å få porgrammet Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Du kan bruke det så lenge du vil, men du får ikkje nye oppdateringar etter tiden har gått ut. Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Når man er medlem får man også muligheten til å stemme på hva utviklerene skal jobbe med. Hvilke spill, hvilken teknologi osv. Endret 19. desember 2004 av Leoric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå