Gå til innhold

Album du annbefaler

Lonely Wolf

Anbefalte innlegg

Pink Floyd - Meddle

En utrolig knall plate. Den kan virke som en svak Pink Floyd plate, men da må man ha bedre tålmodighet. For siste sang er Echoes. Sykeste sang noen sinne, nesten 24 min med ren musikknytelse.

:thumbup:

Echoes er egentlig alene verdt de 150 kronene. I tillegg er One of these days en utrolig bra intro til cd-en etter min mening.

Edit: Liker avataren din forresten :D

Endret av FM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ram-Zet - Escape Nydelig metal. Melodiøse fioliner og synth sammen med tunge gitar-riff. To bra vokaler (en mann (growl) og en kvinne).

Opeth - Deliverance Vanskelig å beskrive, death metal møter noe melodiøst og rolig???

Pink Floyd - The Division Bell Det beste PF albumet i mine ører. Flere lange soloer, ganske rolig.

Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk Muligens det beste black metal albumet jeg har hørt. Hardt med symfoniske elementer.

Simon & Garfunkel - The best of (/eller greatest hits eller noe sånt) Rolig og fin "laxe" musikk.

Dimmu Borgir - Puritaical Euphoric Misanthropia Vakker symfonisk black metal.

Lenke til kommentar
Pink Floyd - Meddle

En utrolig knall plate. Den kan virke som en svak Pink Floyd plate, men da må man ha bedre tålmodighet. For siste sang er Echoes. Sykeste sang noen sinne, nesten 24 min med ren musikknytelse.

:thumbup:

Echoes er egentlig alene verdt de 150 kronene. I tillegg er One of these days en utrolig bra intro til cd-en etter min mening.

Edit: Liker avataren din forresten :D

Hehe Yeah. Din funker den og :cool:

Lenke til kommentar

Artist: Iron Maiden

Album: Brave New World, Seventh Son of the Seventh Son, Dance of Death(egentlig de fleste maiden cd'ene)

grunn: jeg syntes vokalisten i maiden har en sinnsyk bra sangstemme, noe han beviser på feks run to the hills sluttpartiet, og maiden har enkelt og greit de kuleste gitarsoloene og sangene. textene er konge og alle i bandet er så dyktige på det de gjør at å høre på cd'ene er som en dans på roser. NEI!!! BEDRE!!!

Lenke til kommentar

WatchTower "Control and Resistance" fra 1989.

Texas based band who invented "technical metal" subgenre, WatchTower were the first group to mix harsh metallic sounds with jazz elements (ie, thrash metal meets Allan Holdsworth and other fusioneers). On the whole, Control and Resistance is very adventurous album, and was long time lonely (but brightly shining) star within the progressive metal subgenres and beyond. Actually, it was the most complex work in metal music until Cynic released their astounding Focus.

Cynic "Focus" fra 1993.

Although drawing its roots from one of the most agressive metal subgenres, they also possess an immense quantity of feeling when playing their monster, hyperfast chops. Musicianship is so good, it's almost a natural-born supergroup. The band cited Vinnie Cotaiuta and Allan Holdsworth as their influences, but as they all studied on colleges and academies they came in touch with contemporary music and other genres as well.

Fredrik Thordendal's Special Defects "Sol Niger Within" fra 1997.

Thordendal's gated riffing style makes his rhythms very distinct and choppy, but compared to Meshuggah there is a bit more fluidity to the rhythm. Thordendal takes many opportunities to expand the vocabulary of his Allan Holdsworth inspired legato lead style, revealing his knack for modal improvisation too. And the drumming...it's good. Very good. Morgan Agren is superimposing odd-metered riffing with his own polyrhythmic layering.

Skiver man kan høre på dusinvis av ganger og ennå plukke opp nye ting...

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Visste det var en eg hadde glemt...

Den platen er genial! :love:

Å? Utdyp? For jeg har hørt at det albumet skal være nokså lamo forhold til det eldre.

Mange liker den ikke fordi den er ikke så radiovennlig som fks. Toxicity. :)

Den er litt kjappere, litt råere og litt mer experimental enn Toxicity.

Steal This Album er de sangene som ble for uradiovennlige for Toxicity, sangene kommer samme "periode".

Men dette blir en smakssak, men eg synes denne platen er den beste faktisk. :D

Har sågar en fin rolig akustisk sang. :)

Lenke til kommentar

Madrugada - Industrial Silence

Genial skive av bandet fra lofoten, nærmere bestemt Svolvær. De spiller melodiøs rock, og vokalen, Sivert Høyem gjør en vanvittig bra jobb! Sanger som Beautyproof, Salt og Vocal gjør etter min mening et stort inntrykk. Dette er forresten debut-skiva deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...