hallgeirl Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei, hvordan er serial-ata støtten på Debian Linux? Må man bruke bootdisker for å få installert Debian på en s-ata-disk, eller er det støtte for s-ata slik som den kommer? Og hvilken kjerne kommer debian med? er det 2.4? Takker for svar. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Debian Stable kommer med 2.2 (gammelt!) kernel. Vil tro at Debian støtter S-ATA, men er ikke 100% sikker. Endret 17. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Ok.. da får man prøve det ut en gang Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 debian-installer har valg for å installere med 2.6-kjerne. Kanskje det er noe? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 debian-installer har valg for å installere med 2.6-kjerne. Kanskje det er noe? Ikke i stable. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Men den nye Debian-versjonen som kommer... "sarge". Jeg regner med at de kommer til å kjøre 2.6-kjerne som standard? I såfall så tror jeg at jeg skal vente til den kommer, så blir det ikke så mye styr med å få installert på s-ata disken Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Men den nye Debian-versjonen som kommer... "sarge". Jeg regner med at de kommer til å kjøre 2.6-kjerne som standard?I såfall så tror jeg at jeg skal vente til den kommer, så blir det ikke så mye styr med å få installert på s-ata disken De kommer vel til å ha både 2.4 og 2.6 inkludert, ja. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Men den nye Debian-versjonen som kommer... "sarge". Jeg regner med at de kommer til å kjøre 2.6-kjerne som standard?I såfall så tror jeg at jeg skal vente til den kommer, så blir det ikke så mye styr med å få installert på s-ata disken De kommer vel til å ha både 2.4 og 2.6 inkludert, ja. Det er vel helst den jeg snakker om... er klar over at det ikke finnes i stable. http://www.debian.org/devel/debian-installer/ Beklager hvis dere misforstod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå