teitrand Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har en p166/80mb ram/8,4 gb hd med VGA kort som jeg ønsker å bruke til internett gateway server... Men har problemer med å kjøre operativsystemer pga kortet og skjermens oppløsninger... Må kjøre i 640x480 256 farger.... Hvilken Linux distrubisjon kan jeg bruke? Jeg har prøvd med mandrake, men den nektet å kjøre med 256 farger... Vil gjerne ha GUI basert, pga jeg ikke er så flink med tekstbaserte DOS lignende oppsett... Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Du skal sette opp server, hva skal du da med GUI? Hold deg til tekstbasert install/bruk. Kanskje du også lærer et par nye triks Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Gatewaydistro med grafisk webgrensesnitt; http://www.clarkconnect.org/index.php Enklest å bruke grensesnittet fra en annen maskin, men det går sikkert greit å bruke links/elinks lokalt hvis man vil. Den har muligheten til å bruke ssl-kryptering, men det kan vel bli for krevende for en P166? Lenke til kommentar
teitrand Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Vi får prøve med den... Mulig maskinen er litt liten, og jeg prøver å få tak i noe litt større siden jeg tenkte på å kanskje bruke den til HTTP server også... Tror dere dette er mulig på 166 mhz? eller blir det litt tungt? Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Ingen problemer. Jeg har brukt en P60 med 24MB RAM som server i et halvt år, den kjørte Apache m PHP/SSL og MySQL. Hadde ingen problemer med verken fart eller stabilitet. Kjørte Slackware Lenke til kommentar
teitrand Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg har fått installert og fått opp ClarkConnect server... men jeg kommer meg ikke inn på den fra nettverket og får den heller ikke på nett. Får bare feilmelding "noe rart skjedde" Hvordan i allverden kan jeg få tilgang til den fra denne maskinen? Får frem at nettverket fungerer uten problemer... men jeg finner ingenting på mine nettverkssteder... og heller ikke på 192.168.1.1:81 slik det sto at jeg skulle finne den på.... Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå