Gå til innhold

Hvilken HD Produsent anbefales?


regeli

Anbefalte innlegg

Den ble lagt ut litt for tidlig... sorry :blush:

maxtor fordi selv om de lager litt støy så ligger de på ytelsestoppen iallefall på de testene jeg hittil har sett på... Jeg har en 80 gb og en 200 gb maxtor og de er jeg jublende fornøyd med.... 200 gb var et bytte for en 160 gb seagate som lage mer problemer enn den var til nytte!

Du får dessuten mer harddiskplass med maxtor... som oftest er det en 2-3 gb...

Støyen til maxtordisker er egentlig ikke noe særlig merkbar for en normal bruker...Det er under forutsetning om at brukeren ikke liker å belaste disken 100 % da. I tester vises det dessuten at lese og skrive-hastigheten på diskene i fra maxtor holder et atskillig høyere nivå enn andre harddisker.

Jeg vil med glede anbefale en maxtor!

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både en 200 gb seagate og en 200 gb maxtor. Maxtoren gir meg 3 GB ekstra og jeg synes at den er litt raskere. Sammenligner man de to i everest ser man at det ikke er noe konkret seagaten har som ikke maxtoren har. Ser at Maxtoren støtter Avansert strømstyring og Automatic acousic management. UDMA overføringshastigheten er 6 på Maxtor, 5 på seagate. EEC bytes er 57 på maxtor og 4 på seagate. Aner ikke hva disse tingene er, men maxtoren er hvertfall bedre på det..

 

Når jeg ser på smart info så har maxtordisken gjennomgående verdier på 253, mens seagaten har verdier på 100 gjenomgående. Vet ikke om dette er bra eller dårlig, men litt rart at det er så stor forskjell på de to. Noen som vet noe om hva de ulike smartatributtene egentlig betyr?

 

Når det kommer til lyden så synes jeg at begge er ganske stillegående, men de har litt forskjellig type lyd. Maxstoren synes jeg høres ut som man brenner litt ved i peisen og det er jo koselig :) . Seagaten høres mer ut som noen ender :mad: , selv om lyden kanskje er litt lavere enn maxtoren.

 

Edit: La til nødvendige smilys for å piffe opp

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar

Jeg klikket på Din side datatatester, så harddisker og kom frem til disse artiklene. Mener du denne testen det står er fra 2002?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=450

http://www.dinside.no/php/art.php?id=32592

 

Utgangspunktet for svaret er en link til denne sammenligningen som er fra 1998 (??):

http://www.dinside.no/php/art.php?id=359

 

Her sammenligner de jo en raptordisk, en disk på 74 GB og en på 240 GB. I tillegg er ikke en 200 GB WDdisk med i denne sammenligningen, det nærmeste er en 240 GB disk til 3750.

 

Det er fullt mulig at WD er den beste disken, men dette var en rar test synes jeg.

Lenke til kommentar
Hitachi Deskstar 250GB til 999,- er det beste kjøpet på Mpx etter min mening, stillegående og rask disk og good value for money.

tenkte å kjøpe denne pga lav pris. støynivå er også viktig.

noen som veit hva som spesifikt må gjøres når en monterer den i et f.eks Icybox-kabinett? Er det bare å skru fast disken i kabinettet og plugge inn USB2'en i laptopen, eller kreves det mer fingerferdighet?

Endret av total
Lenke til kommentar
Hitachi Deskstar 250GB til 999,- er det beste kjøpet på Mpx etter min mening, stillegående og rask disk og good value for money.

tenkte å kjøpe denne pga lav pris. støynivå er også viktig.

noen som veit hva som spesifikt må gjøres når en monterer den i et f.eks Icybox-kabinett? Er det bare å skru fast disken i kabinettet og plugge inn USB2'en i laptopen, eller kreves det mer fingerferdighet?

Det er så enkelt at selv mor kan gjøre det! Fine bilder i den testen, bare å skru disken fast i kabinettet, plugge i strøm og data kabel. Så er det inn med strøm til kabinett og Usb/FW i maskin og du er oppe og går!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...