Gå til innhold

Hvilken HD Produsent anbefales?


regeli

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en intern harddisk i et ekstern kabinett fra IcyBox, sort med blått lys.

Harddisken skal være 200GB pga. pris og støynivå på minimum.

Har hatt en Seagate 80GB nå en stund, den har aldri sviktet meg og man kan nesten ikke høyre den. Vist man skal høyre lyd fra den må man ha øret helt inntil kabinettet.

 

Hvilken av disse produsentene er å anbefale?

 

Western Digital 200GB Caviar IDE HD

7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100

 

Seagate 200GB Barracuda 7200.7 Harddisk

7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, U-ATA100

 

Maxtor 200GB DiamondMAX Plus10 IDE HD

7200RPM, 9ms, 8MB cache, UDMA133

 

Alle disse er fra MPX pga. MPX hadde kabinettet fra IcyBox der også.

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisker er for meg en forbruksvare, kommer jeg over et godt tilbud på en disk som har den størrelsen og de egenskapene jeg er på jakt etter da kjøper jeg den uansett hvilken produsent det skulle være.

 

Jeg har hatt disker av alle produsenter og alle har gjort jobben den er tiltenkt, når det gjelder hvilket produsent som lager de mest stabile harddiskene da tror jeg dette er tilfeldig hvilken disk som ryker da harddisker er unike selv om man har to av helt samme merke og egenskaper, man kan være uheldig og heldig uansett hvilke produsent man velger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg skal ha en intern harddisk i et ekstern kabinett fra IcyBox, sort med blått lys.

Harddisken skal være 200GB pga. pris og støynivå på minimum.

Har hatt en Seagate 80GB nå en stund, den har aldri sviktet meg og man kan nesten ikke høyre den. Vist man skal høyre lyd fra den må man ha øret helt inntil kabinettet.

 

Hvilken av disse produsentene er å anbefale?

 

Western Digital 200GB Caviar IDE HD

7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100

 

Seagate 200GB Barracuda 7200.7 Harddisk

7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, U-ATA100

 

Maxtor 200GB DiamondMAX Plus10 IDE HD

7200RPM, 9ms, 8MB cache, UDMA133

 

Alle disse er fra MPX pga. MPX hadde kabinettet fra IcyBox der også.

:w00t:

hva fallt valget på? Tenkte meg noe av det samme...

Lenke til kommentar

min erfaring med WD er att de er raske MEN min hadde en VELDIG iriterende pipelyd fra motoren. min erfaring med maxtor er att den er bittelitt tregere, men får ikke den iriterende pipelyden.. den bråker kun når windows gir den mange lese/skrive opgaver samtidig. WD disc'n bråkte også en del når den leste/skrivde..

 

jeg ville gått for maxtor for den bråker mindre.. (trur jeg.. har ikke hatt WD siden 40 gb var mye ) =)

Lenke til kommentar
MAXTOR

Slike poster er meningsløse. Hva med å komme med en begrunnelse?

 

På storagereview.com finner du base med brukererfaringer og relablity survey,anbefales å sjekkes ut i tillegg til utførlige tester.

Av de du har listet ville jeg valgt Seagaten pga støynivå. Hitachi Deskstar 250GB til 999,- er det beste kjøpet på Mpx etter min mening, stillegående og rask disk og good value for money.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...