Radar911 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Sett at man har to linjer med PHP-kode som skriver ut et par ting, hva er enkleste måte å gi de to linjene forskjellig font-size når man bruker CSS? Er spesielt interessert i å vite hvordan man gjør det uten å skape unødvendige mellomrom mellom disse linjene ala hva h2-tagen gjør. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 <span class="font12">jeg har font 12</span> <span class="font50">og jeg font 50</span> css: .font12 { font-size: 12pt; } .font50 { font-size: 50pt; } eller så kan man sette at H* elementene skal: display: inline; det vil fjærne linjeskiftet Lenke til kommentar
Radar911 Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 display:inline hjalp lite på h2 elementene, men span class funket fint. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) h2 { padding-bottom: 0!important; } h2.lompe { font-size: 3em; } h2.polse { font-size: 2em; } <h2 class="lompe">Hvis jeg ikke tar helt feil så har alle *h elementer padding-bottom: 1em i default.</h2> <h2 class="polse">hvis man ikke vil ha det så er det bare å skru det av.</h2> Endret 17. desember 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå