Gå til innhold

Stilrent sort aluminiumskabinett

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et stilrent kabinett med følgende utførelse:

- Hele kabinettet må være sortlakkert.

- Fronten må være i sortlakkert børstet aluminium, helst med luke foran frontpanel

- Ikke belysning utover et par lysdioder i front

- Kabinettets høyde kan være maks 43 cm

- Kabinettet må være støysvakt.

Har sett på kabinetter fra Lian Li, men disse er alle for høye :(

Se link til favoritt:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19682

Har dere gode tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lian Li kabinettet du la ved link til ville ha passet perfekt om det ikke hadde vært 3 cm for høyt. PCen skal stå i stua og åpningen mellom hylla den skal stå på og hylla over er desverre bare 43 cm........

Ok..

Skal se om jeg finner en tomstokk å se hvor mye klaring det er etter at bena på kabisset er fjernet.

Lenke til kommentar

Likte størrelsen, overflatefinishen og "luka" framfor DVD-spilleren. Åpningen foran diskettstasjonen (?) trekker ned. Følger det med ekstra "luker" hvis man ønsker å sette inn f eks en ekstra DVD spiller. Hva med kortlesere ?

Ønsker en mest mulig stilren overlate.

Ser av produktopplysningene at det er begrenset plass til kjøleløsninger for CPU. Ønsker å montere en stillegående CPU-kjøler fordi PCens primære bruk; DVD-avspilling vha ZoomPlayer+FFDShow, belaster CPU opp mot 100%.

Lenke til kommentar
(hadde iallefall vært det for meg)

pc3077b.jpg

Har et slikt, bare i ikke sort. Årets største skuffelse! Idiotiske løsninger som gummiopphengte disker om skal dempe vibrasjonsstøy, men som fører at diskene ikke får avgi varme gjennom kontakt med metall i sidene. Da må man kjøre vifta i front på full guffe for å noe særlig kjøling på disse, og det bråker så det greier seg. I tillegg hindrer luftfilteret i front luftstrømmen, slik at det ikke fungerer noe særlig etter hensikten. Åpningen i front er for øvrig eneste stedet hvor luft kan strømme inn, noe som gjør at psu får for lite å kjøle seg med. Det medfører at psu kjører vifta si på maks turtall etter en stund, og støyen øker ytterligere. Kobler man inn vifta som er originalmontert i toppen blir undertrykket i kabinettet så stort at psu får så lite luft at den blir overopphetet. Senk spenning på toppvifta til f.eks. 5 volt, og lufta strømmer INN gjennom den pga. at psu jobber for fult...fw/usb-luka i front virker lite forseggjort, og man må løsne skruene mange ganger og bøye og tøye før denne vil stå i lukket stilling av seg selv.

Det sier seg selv at kjølingen ikke er allverden der inne, til tross for masse viftestøy. Leste om en kar på forumet som ikke greide å få en Prescott 3.0 stabil pga. varmen der inne, og måtte bruke angrerett på cpu`en...

Kan ikke anbefale dette kabinettet. Kun hvis man driter i temperaturen på harddiskene og fjerner støvfilteret, samt har hardware som ikke behøver mye kjøling vil man kunne oppnå moderat støynivå med dette.

Det har egentlig kun utseendet med seg.

Lenke til kommentar
Følger det med ekstra "luker" hvis man ønsker å sette inn f eks en ekstra DVD spiller.

Det må kjøpes ekstra.

Ser av produktopplysningene at det er begrenset plass til kjøleløsninger for CPU.

Fikk ihvertfall god plass til en Zalman 7000a-cu der inne, men problemet er at inntaket på psu kommer rett over cpu-kjøleren, og det medfører rare turbulenser og elendig kjøling både for cpu og psu. Jeg forkastet dette kabinettet med et mindre elegant for å få adakvat kjøling på maskina som jeg bruker mye til applikasjoner som krever mye cpu-load.

Lenke til kommentar

Man bruker vel vannkjøling i stuen :dribble:

Har PCene i stuen for å være litt sosial på samme tid.

Det går jo noen timer med nesen mot skjermen :blush:

Ellers er det jo nedlasting natt og dag :whistle:

Ble så lei av viftestøyen i stuen at jeg lot meg overtale til

å bygge vannkjøling. (Takker, Ørjan) Har ikke angret en dag. :thumbup:

Blir det trangt for pumpe, tank og radiator i et lite kabinett så

strekk slanger til det nærmeste stedet du kan skjule dette.

Dette vil også gjøre det kjøligere inne i kabinettet.

(Måtte bare gripe muligheten til å misjonere litt for vannkjøling :love: )

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Lavt støynivå ved full CPU-belastning er et av de viktigste kriteriene for PCen jeg skal sette sammen. CPUen vil trolig bli en Pentium 4 på 3,2 MHz. Hvis det ikke er mulig å få til en støysvak løsning med dette kabinettet, må jeg se meg om etter et annet.

Er utvendig/frittstående radiatorbasert CPU-kjøler en løsning til å leve med ? Kan ikke være særlig praktisk hvis man en sjelden gang må flytte på PCen.

Andre gode tips på stilfulle kabinetter med maks høyde 43 cm ?!?!

Lenke til kommentar

Mener det eksisterer hurtigkoblinger med dryppstopp for akvarier.

Trenger ikke dette selv da PCene mine står oppå et møbel med hjul.

Radiator (en sværing) og pumpe bor i underetasjen på dette møbelet.

Bruker ikke tank.

Skulle du gå for en utvendig løsning kan et greit tips være å drive viften(e)

med en regulerbar eliminator. Billig og enkel vifteregulering.

Skal ikke mase mer om vannkjøling, håper det kommer noen gode tips

om kabinetter. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
44 CM etter at bena er fjernet.

Finn fram sandpapir eller noe!  :!:

Lol, hvordan trodde du det skulle se ut da? :!:

Helt enig at det er et konge kabinett, men blir for varmt

Tenkte at han kunne file ned hylla den skulle stå i, ikke kabisset.

Lenke til kommentar

Ser etter akkurat det samme som du, og har funnet dette foreløbig

3RR R101A

Ifølge siden der, tror jeg det er akkurat 43cm høyt.. Er ikke helt sikker dog..

LCD skjermen forran er jo bare et positivt plus!

her er linkt til kabbiset på microplex:

3RR

Tror jeg skal kjøpe det, men er enda ikke sikker..

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...