Gå til innhold

Koble Logitech Z-5500 til DVD spiller

Anbefalte innlegg

Jeg har et Logitech z5500 som jeg vil koble til dvd spiller, evt bruke på tven men er litt usikker på hvilke typer kabler jeg må ha for at det skal bli 5.1 lyd?..

copy paste denne linken;

http://www6.tomshardware.com/consumer/2004...ech_z5500_5.jpg

På bildet her, hvor kan jeg kjøpe digital coax / optisk kabel? Han på expert i går foreslo phono kabler, men det er jo "right/left (hvit rød)" og jeg har jo 3 innganger på settet, da vil jeg vel mangle evt noe lyd?

Ser egentlig etter digital coax / optisk kabel, Noen som har bilde av de så jeg vet hva jeg skal se etter?

Endret av arna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg har koblet dvd-spilleren til z-5500 ved å bruke en vanlig audio-ledning (en rød og en hvit ledning i begge ender). Jeg stakk den hvite enden i dvd-spilleren, og den andre hvite enden i koaksial-inngangen i kontrollboksen. Surrounden fungerer strålende! :)

Lenke til kommentar

Bruk en hvilken som helst phono-kabel (men bare en) i fra "digital"-utgangen på dvd-spiller til "coax"-inngangen på kontrollboks. Du vil da (når du trykker på "coax" på fjernkontroll) automatisk få "rett" lyd (dvs stereo, 5,1 eller dts) når du spiller av dvd.

Billig kabel duger, men spesiell og dyr kabel er bedre skjermet mot støy (interferens).

Men for å få lyd av et tv, må du bruke 2xphono til en miniplugg(3,5mm)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...