Gå til innhold

Dell Inspiron 8600C

SHU

Anbefalte innlegg

Er i markedet for bærbar PC og har forsåvidt bestemt meg for følgende:

Inspiron 8600C Performance

Standard komponenter: Intel® Centrino™ Mobile Technology

Inneholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem

Intel® 855PM brikkesett

1 Type I eller Type II PC Card spor

Internt 56K V.92 modem

Integrert 10/100 Ethernet LAN

Intel® ProWireless 2100 802.11b Mini-PCI trådløst LAN

I/O: S-video out, 2x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, VGA, Docking

Innebygde kvalitetshøyttalere

Dell tastatur med Touchpad

Lithium Ion 72Whr (9 cell) batteri

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home Edition

Desembertilbud: Dell A920 alt-i-ett printer

Online spesialtilbud: Ja takk - onlinerabatt

Service: 1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 3 026 kr)

CompleteCare: Inngår ikke

Prosessor: Intel® Pentium® M Processor 735 (1.7GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)

Skjerm: 15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050)

Minne: 1024Mb 333MHz DDR RAM (2x512 MB)

Harddisk: 60GB IDE (5.400 RPM)

Grafikkort: 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO - Anbefalt av Dell

Optisk enhet: 8x DVD +/- RW, modulær, med Decoder Software

Modem og nettverkskort: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort

Trådløst nettverk: Intel® ProWireless 2100 802.11b mini-PCI trådløst LAN

Trådløs router: Inngår ikke

Ekstern Skjerm: Inngår ikke

Farge: Ion Silver/Moonlight Silver

Programvare: Microsoft® Office 2003 Small Business - Anbefalt av Dell (+ NOK 2 703 kr)

Språk på operativsystem og programvare: Norsk

Installasjonstjenester: Inngår ikke

:blush:

Skal bruke den til MS Office programmer, litt CAD tegning og til å se film. Spiller ikke.

Hva tror dere om denne maskinen?

Det jeg lurer litt på er trådløst nettverk. tenkte å bare la den stå med det som var standard. Er dette brukbart, eller bør jeg ofre noen kroner på å oppgradere?

Tenkte å bruke den litt til å sjekke mail og lese siste nytt på nettet når jeg var på hoteller som hadde trådløs sone.

Endret av SHU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for god tilbakemelding om kortet.

Når det gjelder skjermkortet så tror jeg nok det duger. Jeg bruker ikke maskonen til spill. Dette med varme har vel litt å gjøre med hvor hardt man kjører maskin og skjermkort. Og der er vel spill av de verste.

Når det gjelder det dårlige kvalitetsnivået på Inspiron som siste taler henviser til så vet jeg ikke helt hva han mener.

Jeg har bare hørt skryt om kvaliteten på Dell. Vi bruker det her i firmaet jeg jobber.

Lenke til kommentar
ja hvis du absolutt skal ha widescreen, hvorfor ikke gå for det beste, kjøp en pc med Diamondview skjerm.

Så på en PB som hadde diamondview.

Forferdelig! Ville aldri hatt det. Det er jo så mye reflekser i den skjermen at man må sitte i ett mørkt rom for å kunne bruke den. Var jo som å se inn i ett speil.

Lenke til kommentar

Jeg hadde varmeproblemer med min I8600 med Radeon Mobility 9600 Pro.

Jeg hadde kraftig artifactstendenser på skjermen hvis jeg prøvde å kjøre et spill, eller andre ting som brukte mye GPU, faktisk så mye at det var ubrukelig.

Så jeg fikk den fikset hos Dell. Nå er den helt ok.

Jeg har 1920x1200 skjermen.

Endret av DjViper
Lenke til kommentar
ja hvis du absolutt skal ha widescreen, hvorfor ikke gå for det beste, kjøp en pc med Diamondview skjerm.

Forferdelig! Ville aldri hatt det. Det er jo så mye reflekser i den skjermen at man må sitte i ett mørkt rom for å kunne bruke den. Var jo som å se inn i ett speil.

....hvis du i det hele tatt har brukt en pc med diamondview, så er du solgt. tror ærlig talt ikke at du har prøvd ut en slik skjerm. :hrm:

lysrefleksjoner......pøh, har du prøvd å slå pc en på? ;)

Har hatt denne PB i no 1 måned og den blir bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Takk for god tilbakemelding om kortet.

Når det gjelder skjermkortet så tror jeg nok det duger. Jeg bruker ikke maskonen til spill. Dette med varme har vel litt å gjøre med hvor hardt man kjører maskin og skjermkort. Og der er vel spill av de verste.

Når det gjelder det dårlige kvalitetsnivået på Inspiron som siste taler henviser til så vet jeg ikke helt hva han mener.

Jeg har bare hørt skryt om kvaliteten på Dell. Vi bruker det her i firmaet jeg jobber.

....dell er som oftest kvalitet når det gjelder komponentene på insiden av pc. når det gjelder det ytre er det noe herk. billig plast og tamt design er varemerket....kanskje de år i ett? :D

Lenke til kommentar
Hva tror dere om denne maskinen?

Det jeg lurer litt på er trådløst nettverk. tenkte å bare la den stå med det som var standard. Er dette brukbart, eller bør jeg ofre noen kroner på å oppgradere?

Tenkte å bruke den litt til å sjekke mail og lese siste nytt på nettet når jeg var på hoteller som hadde trådløs sone.

Meget god maskin der, anbefales på det sterkeste. Det har vært meget få problemer med denne maskinen og det er en velprøvd modell. Det eneste jeg har å bemerke er en litt for stor "Plastic fantastic" følelse i kabinettet. Skjermen er den beste du får på markedet og er helst fantastisk :love: Er enig i det du sier om Diamondview skjermen, helt håpløs.

Angående WLAN kortet, så mener jeg du ikke trenger mer til ditt bruk. Dersom du skal bruke den utelukkende i trådløst nett og laste ned og liknende så kan nok et g standard krot være å foretrekke. Har klart med lenge med b, da de fleste Wifi soner også er i denne standarden. På den andre side er det ikke stor prisforskjell opp til g, så gå for det.

Lenke til kommentar

....hvis du i det hele tatt har brukt en pc med diamondview, så er du solgt. tror ærlig talt ikke at du har prøvd ut en slik skjerm. :hrm:

lysrefleksjoner......pøh, har du prøvd å slå pc en på? ;)

Har hatt denne PB i no 1 måned og den blir bare bedre og bedre.

Diamondview skjermen var helt håpløs.

Skal være enig i att bildet så blankt og fint ut, men som kjent er det ikke gull alt som glimrer, ikke diamanter heller for den saks skyld.

Jeg kikket på en slik hos Elkjøp. Fikk lov å logge meg på den og prøve den litt på forskjellige ting. Det var helt umulig å få den refleksfri. Uansaett hvordan jeg vred på maskinen ble det reflekser, og hele tiden så jeg speilbildet av meg selv i skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...