Gå til innhold

Eheim 1048 slår inn på skjerm/skjermkort

Anbefalte innlegg

Puttet vannkjøling i PC'en min her om dagen igjen. Det meste gikk problemfritt, men har ett merkelig problem som jeg ikke helt fatter.

Hvis jeg slår på PC, å går inn i bios. Bildet er da helt fint å stille. Starter jeg da pumpen begynner bildet å skjelve. Virker som pumpa slår inn på enten skjermkortet eller på skjermen. Det er likt når jeg kommer inn i Windows. Bildet skjelver. Det som får meg til å tro at det kanskje er skjermen som reagerer er at det skjelver mindre desto mer jeg øker Hz på skjermen.

Trodde først det var skjermkortet, fordi pumpa sto rett under det. Tømte hele systemet for vann å lagde lengre slanger. Nå står pumpa ca 1/2 meter på utsiden av kabinettet. Dette hjalp litt, men det skjelver litt enda. Siden den er på utsiden av kabinettet, så er den 1/2 meter lengre fra skjermen også. Har prøvd å pakke inn pumpa i aluminiumsfolie også for å skjerme den, men det hjalp ingenting. Skal teste med en annen skjerm idag å se om det hjelper.

Håper noen har noen råd, eller har vært borte i noe lignende å fikset det. Er litt fustrert her nå.............

Vedlegger ett bilde så dere kan se hvor langt unna pumpen står nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt 1048 i maskinen, og opplevde samme problemet da jeg var på LAN for en stund siden. Jeg satte kabinettet på bordet ved siden av skjermen, og bildet vibrerte. Med maskinen på gulvet var det ikke noe problem. Vet dessverre ikke hva som kan gjøres for å fikse dette.

Lenke til kommentar
Har hatt 1048 i maskinen, og opplevde samme problemet da jeg var på LAN for en stund siden. Jeg satte kabinettet på bordet ved siden av skjermen, og bildet vibrerte. Med maskinen på gulvet var det ikke noe problem. Vet dessverre ikke hva som kan gjøres for å fikse dette.

Så du mener at det er skjermen, ikke skjermkortet som reagere?

Lenke til kommentar
Jeg vil anta det, siden probleme ikke var til stede med maskinen lengre unna skjermen. Pumpa sto fortsatt på samme plass i maskinen.

Okay. Da er jeg kanskje ett skritt nærmere enn løsning. Skal sette hele PC faenskapet ned på gulvet imorgen å se om det hjelper. Takker for all hjelp så langt :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vil anta det, siden probleme ikke var til stede med maskinen lengre unna skjermen. Pumpa sto fortsatt på samme plass i maskinen.

Du hadde rett :) Satt hele PC'en ned på gulvet nå, å da forsvant flimringen. da kan jeg montere inn pumpa i kabinettet også imorgen. Takker for hjelpen Rikky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...